معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولیدکنندگان صنایع‌دستی شهرستان‌های سلسله، دلفان، رومشکان و چگنی یک سال به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌شوند.
به گزارش یافته، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت، بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اعلام این خبر بیان کرد: محور این سفر شناسایی بخش‌های اقتصادی موجود در استان است و یکی از کارهایی که در یک سال آینده به تولید اشتغال و کاهش بیکاری کمک کرد بهره‌برداری واحدهای تولیدی توسط این وزارتخانه است.
وی گفت: در بازدیدهای انجام‌شده به‌ویژه در شهرستان نورآباد، مشخص شد این واحدها پیشرفت خوبی داشتند.
شاکرمی با تأکید بر تأمین منابع این واحدها برای بهره‌برداری هر چه زودتر این طرح‌ها ادامه داد: از واحدهایی که آماده اجرا هستند، مطالعات انجام‌شده و زمین تملک شده، چهار مورد در هفته‌های آینده عملیاتی می‌شوند.
وی به استفاده بهینه از تسهیلات با استفاده از منابع اشتغال پایدار روستایی در استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از حد معمول برای استان در نظر گرفته شد.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به واحدهای تعطیل‌شده استان اشاره و عنوان کرد: باعث تعجب است که در سال جهش تولید در چهار شهرستان لرستان بیش از ۵۰ واحد در تملک بانک‌ها رفته و سرمایه‌های ملی در حال مستهلک شدن هستند.
وی اظهار کرد: در شهرستان نورآباد از مجموع ۳۵ واحد تولیدی ۱۶ واحد در تملک بانک‌ها است.
شاکرمی بر لزوم توسعه مشاغل روستایی در استان تأکید کرد و گفت: برای هر شهرستان لرستان باید متناسب با شرایط تولید یک محصول برند در نظر گرفته شود.
شاکرمی گفت: در شهرستان چگنی در یک شهرک دامداری ۳۵ واحد به دلیل نداشتن سرمایه در گردش غیرفعال است درحالی‌که این شهرستان می‌تواند قطب دامداری، سنگ و گردشگری باشد.
روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

در سال جهش تولید در چهار شهرستان لرستان بیش از ۵۰ واحد در تملک بانک‌ها رفته است