یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سطل تفکیک هوشمند زباله که بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای مثل بارکد و... برای اولین بار، قابلیت تفکیک زباله‌های پلاستیک، فلزات، شیشه‌جات، چوب و کاغذ و پارچه و همچنین زباله‌های تَر را دارد با شماره ثبت ملی اختراع ۹۷۲۱۳ توسط عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد ساخته شد. 
سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در حاشیه رونمایی از این اختراع جدید با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها حمایت از مخترعین و مبتکرین و پژوهشگران است، افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند همه آحاد مردم باید تلاش کنند تا با استفاده از توان داخلی در جهت پیشبرد اهداف کشور و رسیدن به توسعه پایدار گام بردارند. 
وی یکی از اهداف بلند مدت دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را  تبدیل شدن به یکی از قطب‌های ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور با حمایت از پژوهش‌های کاربردی در این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت:  این تیم سال گذشته نیز  با ساخت خودروی خورشید و باد اسپیکو، کار خود را شروع کرد و با حمایت‌های دانشگاه و مرکز رشد در ادامه هم موفق به ساخت یک اختراع جدید جهت تفکیک هوشمند زباله با نام «یافته» شد و  همچنین نسخه‌ی  ارتقا یافته خودروی «اسبیکو» را با نام« اسبیکو ۲ » تولید نمود که در خودروی جدید با افزودن گیربکس ۵ دنده بر قدرت و سرعت ماشین افزوده شده و تحت کنترل بیشتری قرار گرفته است و وضعیت ترمزی خودرو نیز از لحاظ فنی و بدنه آن به لحاظ ظاهری نیز ارتقا یافته است. 
بهاروند افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در جهت حمایت از پژوهشگران و نوآوران انجام داده هر چند که معتقدیم محدودیت‌هایی وجود دارد و بایستی این حمایت‌ها بیشتر باشد. 
وی در ادامه تاکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در حد توان از همه مبتکرین و پژوهشگرانی را که قدم در راه گذاشته‌اند در قالب مراکز رشد و طرح پژوهشی حمایت خواهیم کرد تا گام.های موثرتری برای پیشرفت کشور برداشته شود. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در خصوص تجاری سازی و تولید انبوه این محصول گفت: بحث ثبت اختراع انجام شده و در گام‌های  بعدی کمک خواهیم کرد تا این محصول به تولید انبوه برسد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا