یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون عمراني و بهسازي شهري وزارت راه و شهرسازي گفت: دو هزار و 300 واحد مسکوني استان لرستان در راستاي بازآفريني بافت فرسوده شهري، تسهيلات بهسازي دريافت می‌کند.
به گزارش يافته به نقل از ايرنا، حسن احمدي روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفريني شهري بروجرد افزود: اين تسهيلات براي بازآفرینی بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی پرداخت می‌شود.
وي تأکید کرد: مردم بايد در جريان چگونگي پرداخت اين تسهيلات قرار گيرند و اطلاع‌رسانی لازم در اين خصوص با برنامه‌ریزی انجام شود.
معاون عمراني و بهسازي شهري وزارت راه و شهرسازي گفت: بانک‌های عامل پرداخت تسهيلات به‌زودی مشخص و روند اعطاي اين مبالغ آغاز می‌شود.
احمدي افزود: در اين راستا، 460 ميليارد ريال تسهيلات با نرخ سود 9 درصد پرداخت خواهد شد تا بافت‌های فرسوده شهري در لرستان احيا و نوسازي شوند.
وي با اشاره به اينکه 430 ميليارد ريال براي خدمات زير بنايي و رو بنايي محله‌های هدف لرستان اختصاص داده‌شده گفت: 17 محله در اين استان براي بازآفريني بافت شهري انتخاب‌شده است.
او تأکید کرد: تسهيلات در نظر گرفته‌شده به محلاتي تعلق می‌گیرد که مصوبه ستاد بازآفرینی شهري داشته باشند.
معاون عمراني و بهسازي شهري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينکه پنج محله در بروجرد براي بازآفريني بافت شهري در نظر گرفته‌شده، گفت: شهرداری‌ها نقش مؤثری در احياي بافت‌های فرسوده و سکونت‌های غیررسمی و حاشیه‌ای دارند.
احمدي با تأکید بر اينکه اولويت اصلي ستاد بازآفريني شهري تکميل و اتمام طرح‌های ناتمام است ادامه داد: تعريف کارهاي جديد در ستاد بازآفريني شهري با اقدام مشترک دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.
به گزارش ايرنا، معاون عمراني و بهسازي شهري وزارت راه و شهرسازي پيش از حضور در اين نشست به همراه اعضاي ستاد بازآفريني شهري و برخي مسئولان بروجرد از محله‌های هدف طرح بازآفريني شهري ديدن کرد.
141 هزار هکتار اراضي ناکارآمد با 19 ميليون نفر جمعيت ساکن، هدف طرح بازآفريني شهري در ايران هستند.
بيش از 350 هزار نفر از شهروندان لرستاني نيز در بافت‌های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاه‌های غيررسمي و حاشیه‌نشینی) زندگي می‌کنند که طرح بازآفريني شهري به همراه توانمندسازي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي در اين مناطق برنامه‌ریزی شده است.
هيات دولت سال 93، سند ملي بازآفريني شهري را مصوب کرد که بدون شک بر اساس اين سند، بهسازي و نوسازي بافت‌های ناکارآمد شهري وظيفه تنها دستگاه نيست و اين سند نيز براي همکاري بيشتر نهادهاي دولتي و غيردولتي تنظیم‌شده است.

نتیجه تصویری برای ‫واحد هاي فرسوده لرستان yaftenews.ir:‬‎


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا