یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ارزش ریالی صادرات استان در 6 ماهه نخست امسال به 159 میلیون و 107 هزار دلار افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.9 درصد رشد داشته است. به گزارش یافته، محمد رضا صفی خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در  6 ماهه امسال 149 هزار و 170 تن انواع محصول به ارزش 159 میلیون و 107 هزار دلار از استان صادر شد.
وی اظهار داشت: این میزان از نظر ارزش ریالی 11.91 درصد افزایش یافته و به دلیل کاهش خام فروشی مواد معدنی 26 درصد از نظر تناژ کاهش یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: هلند، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، بلژیک، کاندا، یونان، بلغارستان، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله شرکای اقتصادی لرستان هستند که در این میان عراق و افغانستان بیشترین بازار هدف صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.
صفی خانی همچنین محصولات پتروشیمی، دارویی انسانی و دامی و روآلیاژ را سه کالای نخست صادراتی استان برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر سهم لرستان از صادرات ایران معادل 75 صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد است.
وی با اشاره به سهم 25 صدم درصدی صادرات ایران در دنیا ادامه داد: در حال حاضر شرایط ارتقا صادرات در استان تا حدودی مهیا و در حال افزایش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: جای خالی صادرات خدمات از جمله خدمات گردشگری در سبد صادراتی استان مشهود است و در حالیکه لرستان در کریدور ترانزیتی کشور قرار دارد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا