یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۷۵ واحدهای صنعتی لرستان در تملک بانک‌ها قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، بختیار رازانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸۸ هزار پروانه بهره‌برداری از طرف سازمان سمت در کشور صادرشده است که حدود ۹۲ درصد آن‌ها پروانه‌های صنایع کوچک و متوسط است که شامل حدود ۸۱ هزار پروانه هستند.
وی واحدهایی که تعداد کارکنان آن‌ها کمتر از ۱۰ نفر است جز صنایع کوچک برشمرد و افزود: این صنایع با میانگین حدود ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری اشتغال ایجاد می‌کنند و این در حالی است که می‌توان آن‌ها را زودبازده برشمرد چراکه در مدت کوتاه حداکثر سه‌ساله به بهره‌برداری رسیده و تکنولوژی آن‌ها قابلیت به‌روزرسانی دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ در راستای رونق بنگاه‌های کوچک طرح رونق اقتصادی مطرح شد و در قالب آن ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای آن‌ها پیش‌بینی شد؛ دولت نیز به دنبال حمایت از این صنایع است چراکه در ایجاد اشتغال مؤثر خواهند بود.
رازانی عنوان کرد: در لرستان نیز هزار و 600 پروانه بهره‌برداری صنعتی در لرستان صادرشده که ۹۶ درصد آن‌ها صنایع کوچک هستند و از این تعداد ۶۵ درصد فعال بوده اگرچه فعالیت آن‌ها با تمام ظرفیتی که دارند نیست و بین ۲۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید دارند.
وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ قرارداد منعقده در شهرک‌ها برای استقرار واحدها داریم که ۳۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده‌اند و این در حالی است که ۷۵ واحد صنعتی در لرستان نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد و بانک ملی بیشترین تعداد تملک‌ها را دارد که تعداد آن ۲۳ واحد است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ بالغ‌بر ۱۲ خوشه در لرستان شناسایی‌شده است، تصریح کرد: سه خوشه از این تعداد امکان‌سنجی شده که تلاش داریم با توسعه این خوشه‌ها اشتغال تولید و صادرات این محصولات را افزایش دهیم.
 



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا