معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: لرستان قطب کشاورزی در کشور است و ما بیش از پیش نیازمند آب هستیم.
http://yaftenews.ir/images/93/94-2/aslaani.jpgبه گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد اصلانی" روز شنبه 16 مهرماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با انتقاد از وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو باید سهم تخصیص آب استان لرستان را بدهد و خود ما هم، باید پیگیری کنیم و قاطعانه از حقوق استان در راستای تخصیص آب دفاع ‌کنیم.
وی با اشاره به خشک‌سالی‌های چند سال گذشته در استان گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم و حدود ۱۷ میلیارد مترمکعب باران و برف در سطح استان داشتیم، لذا باید بر اساس قانون نظام توزیع عادلانه سهم خود را از این موهبت الهی بگیریم.
اصلانی با اشاره به این که رویکرد وزارت نیرو تخصیص آب در استان به بخش صنایع است، افزود: لرستان قطب کشاورزی است و ما در این بخش بیش از پیش نیازمند آب هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم فرهنگ‌سازی در استفاده بهینه از منابع اشاره کرد و گفت: در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته، لذا باید با آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب، در جهت کاهش مصرف و  استفاده  صحیح از منابع خدادادی و بخصوص آب بکوشیم.
وی در پایان به وضعیت آب شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: تنها راه برون‌رفت این شهرستان از کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی، احداث سد معشوره است.