مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم به واحد تولیدی شرکت پارسیلون لرستان نگاه ویژه‌ای دارند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "‌محمدرضا صفی‌خانی" اظهار داشت: مردم به واحد تولیدی شرکت پارسیلون لرستان نگاه ویژه‌ای دارند؛ در حالی که صنایع بزرگ دیگری با ارزش‌افزوده بالاتر و اشتغال‌ بیشتر نیز در استان وجود دارد.
وی با بيان اين كه پارسیلون یکی از صنایع شاخص استان و یک ظرفیت و برند اقتصادی برای استان لرستان است؛ افزود: در زمینه http://yaftenews.ir/images/94/94-10/mohamadreza%20safi%20khani.JPGخصوصی‌سازی این شرکت انتظارات مردم در مورد این کارخانه برآورده نشده است‌؛ البته شرکت پارسیلون قبل از واگذاری با مشکلاتی مثل تورم نیروی انسانی مواجه بود و همین موضوع باعث غیراقتصادی شدن پارسیلون شد.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  اظهار داشت: خصوصی‌سازی پارسیلون امری اجتناب‌ناپذیر است، اما باید ساز و کار، بستر و زیر ساخت آن به‌خوبی فراهم شود و مهم‌تر از آن، بررسی ویژه اهلیت کسانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری یا خصوصی‌سازی هستند.
وی باید این واحدها به کسانی واگذار شود که از توانایی مالی و فکری ویژه و ایده‌هایی نو برخوردار باشند تا آن‌ها بتوانند مشکلات این واحدهای صنعتی را به‌خوبی برطرف کنند؛ در دو سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای تعیین تکلیف پارسیلون انجام شد و در همان بدو امر سیاست اصلی مسئولان استان، شفاف‌سازی و حل مشکلات به‌صورت همیشگی بود.
 صفی‌خانی با اشاره به این که از همان ابتدا از سرمایه‌گذار خواسته شد تا برنامه عملیاتی خود را برای احیای کارخانه و برون‌رفت از مشکلات ارائه دهد تا بر همین اساس بتوان در مورد کارخانه تصمیم‌ گرفت، افزود: از سوی دیگر از سرمایه‌گذار درخواست ارائه صورت‌های مالی شفاف حسابرسی شد تا با کمک این صورت‌های مالی بتوان به نتیجه مطلوب رسید که چندین جلسه با ذی‌نفعان برگزار و بر همین اساس برنامه‌ ویژه‌ای برای احیای این کارخانه مدون شد.
  وی افزود: پس از گذشت چندین ماه روند تعیین تکلیف کارخانه به‌کندی پیش رفت و امکان ادامه قطعه فروشی و زمین فروشی و مشکلات کارگری نیز وجود داشت؛ درنهایت از خروجی جلسه‌ها و اتفاقات صورت گرفته این فکر به ذهن‌ها رسید تا از هلدینگی که در گذشته کارخانه را واگذار کرده بود، خواسته شود تا پس از بررسی‌های لازم و با توجه به قرارداد منعقد شده با سرمایه‌گذار، این کارخانه را پس بگیرد و با یک برنامه جدید این واحد تولیدی را احیا کند.
صفی‌خانی ادامه داد: این موضوع نیاز به پیگیری‌های زیادی داشت و مدیران ارشد استان و سایر مسئولان تلاش زیادی برای تعیین تکلیف این واحد تولیدی کردند؛ ما از ابزارهای‌ استانی و ملی استفاده کردیم و با وزیر صنعت و معدن رایزنی‌هایی صورت گرفت و وزیر موافقت کرد تا این مشکل حل شود.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: همه مدیران استان به این نتیجه رسیدند که واگذاری دوباره مشکل کارخانه پارسیلون را برطرف نمی‌کند، اما هلدینگ یادشده می‌تواند این ظرفیت را احیا کند.
http://yaftenews.ir/images/95/2-95/parsilon.jpg وی بیان داشت: اکنون این کارخانه 140 میلیارد تومان به بانک‌های عامل، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت هلدینگ بدهکار است. با شرایط گذشته این تشکل‌های حقوقی برای مطالبه وثایق خود به نتیجه‌ای نخواهند رسید.
صفی‌خانی بهترین راهکار  را دریافت مطالبات در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری دانست و افزود: در نتیجه با تشکیل یک کنسرسیوم یا شرکت سهامی خاص، مطالباتشان به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود.
وی افزود: این اقدام به لحاظ اجرا بهترین راهکار است و برای تحقق این موضوع با حمایت مدیریت ارشد استان و در سال اقتصاد مقاومتی می‌توان این ظرفیت راکد را احیا کرد.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: با اجرای این مهم به طلبکاران پارسیلون برای رسیدن به طلب خود در قالب سرمایه‌گذاری کمک و کارخانه نیز احیا می‌شود و با شکل‌گیری این کنسرسیوم مشکلات کارگری با تزریق سرمایه‌گذاری به‌راحتی قابل‌حل است.
وی در پایان تاکید کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید برای احیای این کارخانه مورد نیاز باشد که این کنسرسیوم باید این مبلغ را تأمین کند.