وزیر نفت گفت: پتروشیمی لرستان از جمله بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به شمار می‌شود و 400 میلیون دلار ارزش دارد.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفتبه گزارش روابط عمومی استانداری، "بیژن نامدار زنگنه" امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی لرستان گفت: این مجتمع به‌صورت صد در صد به بخش خصوصی واگذار شده است که از جمله بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به شمار می‌شود و 400 میلیون دلار ارزش دارد.
وی افزود: از این پس وظیفه مسئولان استانی است که از این سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به بهترین نحو استفاده کنند و اجازه داده نشود که حتی یک تن از محصولات به صورت خام از استان خارج شود.
زنگنه با اعلام اینکه امسال 8 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور اضافه می‌شود، افزود: ارزش این میزان تولید را چهار میلیارد دلار است و این میزان تولید شامل 2 میلیون تن متانول کاوه، یک‌میلیون و 700 هزار تن کود اوره، یک‌میلیون 700 هزار تن محصولات پتروشیمی واحد پردیس و مابقی افزایش تولید سایر واحدهای پتروشیمی کشور است.
وی گفت: ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی کاویان دو میلیون تن است که یک‌میلیون تن آن‌هم اکنون فعال بوده و ظرفیت تولید یک‌میلیون تن دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر نفت افزود: پتروشیمی از بارزترین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند و منجر به اشتغال‌زایی، درون‌زایی و برون‌گرایی که از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است می‌شود.
زنگنه گفت: اثرگذاری و نتیجه بخشی کارخانه‌هایی مثل پتروشیمی بیشتر و مؤثرتر از فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاهی است.
وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه امسال دو مجتمع پتروشیمی کردستان و مهاباد افتتاح خواهد شد گفت: با افتتاح این دو مجتمع 960 هزار تن به تولید پلی‌اتیلن‌ها و سایر پلیمرها اضافه می‌شود.
مجتمع پتروشیمی لرستان امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.
افتتاح پتروشیمی لرستان