با شركت بيش از 13 هزار داوطلب، آزمون ورودي مدارس نمونه و استعدادهاي درخشان در مقاطع تحصيلي راهنمايي و متوسطه استان برگزار شد.

به گزارش يافته، مديركل آموزش و پرورش استان با اعلام اين خبر گفت: در مقطع راهنمايي مدارس نمونه تعداد يك هزار و 350 نفر، در مقطع متوسطه مدارس نمونه يك هزار و 860 نفر، در مقطع راهنمايي مدارس استعدادهاي درخشان 600 نفر و در مقطع متوسطه استعدادهاي درخشان تعداد 370 نفر پذيرفته شدند.

سيد حجت‌الله كلانتري با بيان اين كه اسامي نفرات برگزيده به ترتيب نمره آزمون در ادارات آموزش و پرورش و مدارس موجود است گفت: داوطلبان مي توانند كارنامه تحليلي دورس امتحاني خود را در پورتال آموزش و پرورش لرستان مشاهده نمايند.

وي افزود: اعلام نفرات ورودي بر اساس شيوه‌نامه و دستور‌العمل وزارتي بوده و هيچ‌گونه افزايش ظرفيتي صورت نمي‌گيرد.

همچنين معاون مركز ملي استعدادهاي درخشان در وزارت آموزش و پرورش از اجراي طرح شهاب در مدارس استعدادهاي درخشان كشور خبر داد.

محمد نستوه در جلسه مدارس و مراكز استعدادهاي درخشان لرستان اجراي طرح شهاب را با هدف پشتيباني از ايده‌هاي خلاق و نوآورانه دانش‌آموزان نخبه و بااستعداد اعلام كرد و گفت: در اين طرح دانش آموزان با استعدادهاي برتر شناسايي و براي هدايت تحصيلي آنها اقدامات لازم انجام مي شود.

به گفته وي، اين طرح يك گام تحولي براي اجرايي كردن سند تحولي بنيادين بوده و همزمان با اجراي نظام جديد آموزشي در 7 استان پايلوت اجرا شد و از مهر ۹۲ نيز در تمام استان‌ها اجرايي خواهد شد.

مديركل آموزش و پرورش استان نيز توسعه مدارس استعدادهاي درخشان را ازاولويت‌هاي مهم كاري برشمرد و گفت: با توجه به حضور دانش‌آموزان مستعد و نخبه در اين مدارس، پي‌گيري براي هوشمندسازي اين مدارس در اولويت قرار گرفته است.

كلانتري اجراي طرح دوست علمي و برگزاري اردوهاي مطالعاتي را از برنامه‌هاي ابتكاري استان ويژه اين مدارس اعلام كرد.

نادر كريمي معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بازديد چند روزه همكاران وزارتي را بسيار مفيد برشمرد و گفت: تجهيز امكانات اين مدارس در صدر برنامه‌هاي كاري قرار دارد.

اعظم محمدي‌نيا رئيس اداره استعداهاي درخشان استان نيز گفت: با پيگيري به عمل آمده و حمايت‌هاي مديركل آموزش و پرورش استان مجوز راه‌اندازي 10 مركز جديد استعدادهاي درخشان در شهرستان‌هاي اليگودرز، دورود، نورآباد و كوهدشت اخذ شده است.