روز چهارشنبه به مناسبت روز زمین پاک که در 2 اردی‌بهشت‌ماه هر سال برگزار می‌گردد، برنامه پاک‌سازی منطقه حفاظت شده اشترانکوه انجام پذیرفت‌.
به گزارش روابط عمومی محیط زیست دورود، مسول منطقه حفاظت شده اشتران‌كوه ضمن تشکر از حضور افراد شرکت کننده دراین برنامه گفت: امسال از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شعار "زمین پاک با حفاظت از آب و خاک" برای روز زمين پاك تعیین شده است.
 احمد گودرزی در این مراسم با اشاره به دلیل نام‌گذاری این روز به نام زمین پاک گفت: هدف از برگزاری روز زمین پاک ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین است تا با ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست همه مردم خود را نسبت به پاکیزه نگه‌ داشتن زمین موظف بدانند.
 وی به اهمیت حفظ محیط زیست ازدیدگاه مقام معظم رهبری اشاره نمود و مسألـه آلودگـی زمیـن را یکـی از مسائل عمده محیط زیست در سراسر جهان دانست.
قابل ذكر است این مراسم با حضور مسوول منطقه اشتران‌كوه کارکنان اداره منابع طبیعی، محیط‌بانان منطقه اشتران‌كوه، پرسنل شهرداری و دانش‌آموزان دبیرستان دهخدا و تشکل‌های زیست محیطی، پاک‌سازی منطقه دره اسپر و کشتارگاه دام و منطقه دره آستانه تا چشمه خرم از  وجود زباله‌ها انجام پذیرفت.
 اشتران‌كوه نظافت شد + عكس