مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت‌: به منظور پاسداشت تلاش‌های صورت گرفته در عرصه آموزش و پرورش لرستان در هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم، در کنار تجلیل از معلمان نمونه استانی‌، از مرحوم حاج شيخ عزيزالله ضیایی پایه‌گذار آموزش و پرورش رسمی لرستان  كريمي‌فر مدير كل آموزش و پرورش لرستان(در سال 1304) و محمدحسن خشنود اولین مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نيز تجلیل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، گودرز کریمی‌فر افزود‌: ستاد بزرگداشت مقام و منزلت معلم آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را برای پیش‌بینی کرده که از آن جمله می‌توان به تجلیل از معلمان نمونه منطقه‌ای و شهرستانی‌، استانی و کشوری اشاره کرد‌.
وی تعداد معلمان نمونه کشوری را یک نفر‌، معلمان استانی را 23 نفر و معلمان نمونه منطقه‌ای و شهرستانی را 485 نفر ذکر کرد و گفت‌: توجه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مهم‌ترین رویکردی است که در انتخاب معلمان نمونه مورد توجه قرار گرفته است‌.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نقش سازنده و موثر معلمان در توسعه کشور گفت‌: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری "سال دولت و ملت‌، همدلی و هم‌زبانی" نامگذاری شده است‌، انتظار می‌رود همچون همیشه  معلمان پرچمدار همدلی و هم زبانی بین دولت و ملت و جریان گفتمان‌سازی این همدلی و هم‌زبانی در جامعه باشند‌.
کریمی‌فر تاکید کرد‌: طرح رتبه‌بندی معلمان از جمله طرح‌هایی است که با هدف تکریم معلمان و ارتقاء وضعیت معیشتی معلمان تدوین شده است و از مهرماه امسال اجرا خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود افزود‌: فرهنگیان به عنوان فرهیختگان عرصه فرهنگ و اندیشه در تمام عرصه‌ها نشان داده‌اند که درک درستی از شرایط زمان خود دارند و در این برهه حساس هم همدلی و همراهی خود را با مسوولان نظام به منصه‌ي ظهور خواهند رساند‌.