عبدالرضا مهاجری‌نژاد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان و عطا حسن‌پور مدیر پایگاه پل‌های تاریخی استان به همراه قدرت ترابی فرماندار پل‌دختر و عباس محمودي بخشدار معمولان، از آبشار افرینه و پل باستانی افرینه ديدن كردند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، مدير كل ميراث فرهنگي لرستان در جريان اين برنامه اظهار داشت: طرحی که مسوولان شهرداري معمولان در ساماندهی، ایجاد کمپینگ و فضای سبز اطراف آبشار افرینه دارند بايد به شورای فنی میراث فرهنگی لرستان ارائه شود تا پس از تأیید و لحاظ نمودن موارد خاص، نسبت به اجرای آن اقدام گردد.
مهاجري‌نژاد افزود: همچنین بخش‌هایی از بستر و عرصه پل افرینه که در فهرست آثار ملی ثبت شده، در صورت تامین اعتبار مورد مرمت قرار می‌گیرد.
وي وعده داد: اطراف پل باستانی و آبشار افرینه ساماندهی می‌شود.
 
مدير كل ميراث فرهنگي لرستان از آبشار افرينه ديدن كرد/ پل كلهر سامان‌دهي مي‌شود + عكس

برگزاري جسله شوراي اداري معمولان با حضور مدير كل ميراث فرهنگي استان
در جلسه شورای اداری شهر معمولان ساماندهی پل تاريخي "کلهرت" معمولان در دستور كار قرار گرفت.
در جلسه شورای اداری معمولان كه به ریاست ترابی فرماندار پلدختر و با حضور بخشدار معمولان، شهردار و اعضای شورای اداری این شهر و مهمانان ویژه مراسم يعني عبدالرضا مهاجری‌نژاد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، مهدی بهاروند معاون گردشگری و عطا حسن‌پور مدیر پلهای تاریخی استان در محل بخشداری معمولان با موضوع مطالبات عمومی مردم معمولان، توجه به جاذبه‌های گردشگری شهرستان، احداث فضای سبز و ساماندهی اطراف پل معمولان برگزار شد، مدير كل ميراث فرهنگي لرستان از چاپ کتابچه معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و گردشگری شهرستان پلدختر به ویژه معمولان با تیراژ بالا در سال 94 خبر داد.
همچنین پس از پایان این جلسه، توسط حاضرین در جلسه بازدید میدانی از پل «کلهرت» معمولان به عمل آمد.
مهاجری‌نژاد در جريان بازديد از اين پل تاريخي گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در هفته‌های آتی کار خوانا‌سازی جاده و سنگفرش پل باستانی کلهرت را آغاز کرده و بخش‌های آسیب دیده‌ي پل و همچنین راه باستانی را مورد مرمت قرار مي‌دهد.
وی گفت: همچنین به موازات این کار، شهرداری موظف بايد طبق طرح پیشنهادی که به تأیید شورای فنی میراث فرهنگی لرستان می‌رسد، نسبت به احداث فضای سبز و ساماندهی اطراف پل اقدام نماید.
پل کلهرت(kelahort) در بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر استان لرستان واقع شده است. این پل دارای کتیبه‌ای در قسمت غربي پل بر سينه كوه بالاتر از مسير گذر روي پل به طرف شمال غربي آن که به دستور بدر بن حسنويه نوشته شده می‌باشد.
اين پل در ادوار مختلف مورد استفاده قرار گرفته و بيشتر قسمت‌هاي آن مربوط به زمان بدر بن حسنويه (‌374 هـ .ق‌) است‌. اين بنا به شماره 2586 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.