طي حكم صادره از سوي عبدالرضا مهاجري‌نژاد مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري لرستان، سرپرست معاونت گردشگری‌، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی لرستان منصوب شد.
مهدي بهاروند سرپرست معاونت گردشگری‌، سرمایه‌گذاری و تامین منابع میراث فرهنگی لرستانبه گزارش روابط عمومي ميراث فرهنگي لرستان، بر اساس اين حكم "مهدی بهاروند" به سمت سرپرست معاونت گردشگری‌، سرمایه گذاری و تامین منابع » منصوب گرديدد.
در بخشي از حکم وی آمده است:
«نظر به تجارب و شایستگی جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ بعنوان «سرپرست معاونت گردشگری‌، سرمایه‌گذاری و تامین منابع» اداره کل منصوب می‌شوید.
رویکرد فرهنگی، اجتماعی به صنعت گردشگری به عنوان پل اتصال میان ملت‌ها و استفاده از این ظرفیت در جهت اجرای منویات مقام عالی سازمان و معاونت متبوع با برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی مناسب و بهره‌گیری از توان تخصصی کارشناسان و صاحب‌نظران در راستای اهداف و ماموریتهای سازمان از اهم فعالیتهای این حوزه مورد انتظار می باشد.
امید است در خدمت به فرهنگ و هنر کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز و رعایت اصول و قوانین در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق و موید باشید.»
بهاروند دارای مدارک کارشناس مدیریت جهانگردی، کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی توریسم و همچنین دانشجوی دکترای جغرافیای طبیعی(ژئومورفولوژی) در دانشگاه تهران می‌باشد. وی پیش از این در سمت کارشناس مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری انجام وظیفه نموده و جاي‌گزين "ديانوش چراغي" معاون پيشين شده است.

چراغی كه از 4 مهر 1392 توسط سيد قاسم قرباني مدير كل وقت ميراث فرهنگي لرستان به سمت معاونت اين اداره كل منصوب شده بود، پيش از اين از سال 1376 در میراث فرهنگی استان لرستان به عنوان کارشناس موزه‌ها تا سال 78 خدمت كرده و طی سال‌هاي 1378 تا 1391 به عنوان مدیر قلعه‌ی فلک‌الافلاک، مدیر موزه‌های استان و مسوول قلعه‌ی فلک‌الافلاک و همچنین به عنوان کارشناس مسوول فرهنگی و ارتباطات مشغول خدمت بوده است.