یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دیدار اعضای انجمن موسیقی با هنرمند پیشکسوت و نوازنده نی لرستانیاعضاي انجمن موسيقي استان لرستان در ادامه ديدارهاي‌ هفتگي‌شان از پيشكسوتان و زحمتكشان عرصه موسيقي استان، اين بار به سراغ استاد امين‌الله استغفاري رفتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، رئیس انجمن موسیقی لرستان در اين ديدار اظهار داشت: استاد استغفاری از هنرمندان اهل قلم‌، شاعر و نوازنده نی  این دیار هستند که خدمات بی‌شائبه‌ای را به جامعه هنری این استان ارائه داده‌اند.

 امين عباسيان افزود: ایشان با طبع لطیف و بی‌آلایش خود در بین هنرمندان هم‌استانی از احترام و تکریم خاصی برخوردار است و توانسته در زمینه آموزش نی، شاگردان خوبی تربیت نماید.

وي تصريح كرد: دیدار با هنرمندان و دل‌جویی از آنان، کم‌ترین کاری است که انجمن موسیقی استان می‌تواند انجام دهد و باعث مباهات من و بقیه اعضای انجمن است که خدمت‌گزار این عزیزان باشیم‌.

در ادامه این دیدار، امین‌الله استغفاری نوازنده نی و پیشکسوت لرستانی اظهار داشت: از اعضای انجمن موسیقی استان و هنرمندان عزیز تشکر و قدردانی می‌نمایم که یادی از من نمودند و با اين كار مرا خوش‌حال كردند.

وي در ادامه شرحي از زندگي خود بيان داشت: اسفندماه 1340 در خرم‌آباد متولد و در رشته علوم تجربی موفق به اخذ مدرک دیپلم شدم. با توجه به این که علاقه وافری به ادبیات و هنر داشتم، احساس نمودم که این رشته نمی‌تواند بیانگر روحیات من باشد، لذا دیگر ادامه تحصیل ندادم و گاه‌گاهی شعر می‌گفتم.

وي افزود: دیوانی با عنوان  «‌شب بی‌قراری‌های من‌» تهیه كرده ام که هنوز نتوانسته‌ام آن را چاپ کنم و بعد از مدتی دیگر شعر نيز نتوانست مرا سیراب نماید و به موسیقی روی آوردم‌.

استغفاري گفت: خلاء‌ يك ساز را در زندگی‌ام احساس نمودم، لذا با توجه به علاقه عجیبی که به ساز نی داشتم در بین تمامی سازها آن را انتخاب كردم.

وي بيان داشت: در اوایل دهه 70 كه 30 ساله بودم فن نی‌نوازی را نزد استاد ارزشمند غنی‌پور در بروجرد فرا گرفتم و بعد از مدتی ردیف میرزا عبدالله را  به تنهایی در مدت 6 ماه تمام کردم.

وي افزود: بعد از چندی كه این شایستگی را با نظر استاد یافتم، مشغول تدریس در خرم‌آباد شدم و هنرجویان زیادی را در امر نی‌نوازی آموزش و به جامعه هنری معرفی نمودم‌.

وي بيان داشت: همکاری بسیار خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و صدا و سیما داشته و برنامه‌های مختلف تک‌نوازی را به طور زنده در تلویزیون اجرا نموده‌ام.

قابل ذكر است استاد امین‌الله استغفاری نوه حاج شیخ روح‌الله استغفاری یکی از فرهیختگان و شعراي این دیار است که مساعی و فعالیت‌های هنری وی برکسی پوشیده نیست. ایشان دارای دو فرزند هنرمند به نام‌هاي میترا و روزبه هستند که هر کدام‌شان در امر دف و کمانچه‌نوازی از تبحر خاصی برخوردارند.

در پایان این مراسم به رسم یادبود از طرف انجمن موسیقی لرستان لوح تقدیر و هدایايی به اين هنرمند پیشکسوت تقديم شد.

قابل ذكر است در ديدار با استاد استغفاری، امین عباسیان رئیس و ذبیح‌الله کردعلیوند و مجتبی رومانی اعضای هيأت ریئسه انجمن موسیقی و هنرمنداني همچون حسن نقدی‌، حامد فیضیان‌، حبیب سلیمانی‌، احسان عبدی‌پور، انوش فاضل‌نژاد‌ و امیر بیات حضور داشتند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا