یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هشتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان کشور برگزار خواهد شد- يافتهمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هشتمين جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان كشور با هدف تمرکز بر بخش‎های تک‌نوازی، گروه نوازی و مقام‌خوانی در بروجن از توابع چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران افزود: آثار بخش گروه‌نوازی متناسب با موسیقی محلی هر منطقه و مناطق زاگرس نشین و بخش تک‌نوازی شامل سازهای کوبه‌ای، سازهای کششی، سازهای مضرابی و بادی است.

کارگردان حمایت از موسیقی غنی مناطق زاگرس نشین به‌عنوان یکی از راه‌کارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی، جلوگیری از اشاعه موسیقی‌های بی‌محتوا و مبتذل، همچنین ایجاد نشاط و شادی در بین مردم مناطق زاگرس نشین، شناخت گنجینه‎های بازمانده هنر موسیقی، حمایت و قدرشناسی تلاش‎های مؤثر هنرمندان این رشته را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان تا پنجم مهر مهلت دارند آثار خود را به‌صورت تصویری به دبیرخانه جشنواره به نشانی بروجن، بلوار بوعلی، فرهنگسرای بروجن، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

کارگران مدت‌زمان اجرای برنامه در بخش گروه نوازی را 20 دقیقه و در بخش تک‌نوازی و مقام خوانی چهار دقیقه اعلام کرد.

وی بابیان اینکه آثار باید بر روی یک حلقه CD باقابلیت پخش VCD به همراه مشخصات کامل اعضای گروه، سرپرست و تعدادی عکس از گروه نوازان و تک‌نوازان باشد افزود: آثار صوتی در جشنواره شرکت داده نمی‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد شرکت‌کنندگان بخش گروه‌نوازی باید حداقل 3 و حداکثر هشت نفر باشد و گروه‌های راه‌یافته به جشنواره در مراسم اختتامیه به اجرای برنامه در حضور داوران خواهند پرداخت.

علاقه‎مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند به پایگاه اینترنتی http://chb.farhang.gov.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 03824249293 تماس بگیرند.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا