یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در اقدامي پسنديده، جمعي از هنرمندان خرم‌آباد با حضور در منزل استاد علي‌حسين شمسي خواننده لرستاني، با وي ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، رييس انجمن موسيقي لرستان در اين ديدار گفت: دیدار و دل‌جویی از هنرمندان پیشکسوت که زحماتی را در راه اعتلای فرهنگ و هنر بالاخص موسیقی این دیار کشیده‌اند و این گنجینه و میراث را به نسل‌های بعدی انتقال داده‌اند، وظیفه ماست تا از نزدیک قدردان تلاش‌های بی‌دریغ آن‌ها باشیم و این کم‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

امين عباسیان عنوان نمود: استاد شمسی در دوره‌ای کار خود را شروع نمود که شاید بتوان آن را دوره گذار از موسیقی فولکلور به موسیقی شهری یا امروزی نامید‌، البته باید اذعان داشت آهنگ‌هایی که در این دوره خلق شده جایگاه خاصی بین مردم به دست آورده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فریده و فلک اشاره نمود.

وي در ادامه گفت: با توجه به این که استاد از هنرمندان روشن‌دل این دیار می‌باشد و همین موضوع به نوعی باعث شفافیت در کلام‌، بغضی در صدا و حزنی در سینه این هنرمند  عزیز می‌باشد‌.

در ادامه این مراسم، علی‌حسین شمسی خواننده و پیشکسوت لرستانی نيز اظهار داشت: بسیار خرسندم که دوستان هنرمند قبول زحمت كرده و یادی از این حقیر نمودند.

وي در ادامه گفت: سال 47 به اتفاق آقایان غلام‌رضا موسائیان‌، رحمان علی‌محمدی‌، احمد جان‌محمدی‌، غلام گودرزی و زنده‌یاد رامین دربندی يك گروه موسیقی تشکیل دادیم و در مراسم مختلف شرکت و برنامه اجرا می‌کردیم.

شمسي افزود: از سال 49 به بعد با هنرمندان و اساتیدی چون حشمت‌الله رشیدی‌، رضا سقایی‌، حسین سالم‌، محمد و علي شفائی، بهمن اسکینی‌، محمد مدبر‌، محمدرضا کریمی‌، فیروز گودرزی‌ و صادق سیف همکاری داشتم و با آتش‌پرور، محمود مدیری‌، علی صالحی که از دسته موزیک ارتش آن زمان بودند و کامیار ایزد‌پناه نوازنده سنتور هم‌زمان با جشن فرهنگ و هنر در استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه اجرا می‌کردیم.

وي در ادامه عنوان نمود: معروفیتم با آهنگ فریده که ساخته و تنظیم استاد غلام‌رضا موسائیان و شعر از کاظم سامانی در خرم‌آباد رقم خورد و ترانه‌های فلک‌، چوپان‌، قصه روزگار‌، سرگردان‌،  نرگس‌، دختر قشنگ‌، چش‌ سیا نازارم و زیتر بیا را اجرا نمودم.

استاد شمسي با تأکید برحفظ اصالت آهنگ‌های لری عنوان نمود موسیقی لرستان به علت اصالت، همیشه مورد توجه و استقبال قرار گرفته و جایگاه موسیقی لری در بین موسیقی نواحی دیگر ممتاز بوده، لذا دوستان هنرمند و استاتید فن باید طوری برنامه‌ریزی و حرکت نمایند تا اصالت آهنگ لری از بین نرود.

در ادامه این دیدار، قطعاتی فی‌البداهه توسط بهمن اسکینی‌، فضل‌الله شمسی‌، محمد یاراحمدی‌، غلام سبزعلی و علی‌حسین شمسی با کمانچه حامد فیضیان اجرا گردید‌.

قابل ذكر است در اين مراسم علوه بر عباسیان، ذبیح‌الله کردعلیوند‌، بابک صادقی‌، مجتبی رومانی، حشمت‌الله فتحی، فضل‌الله صفاری، بهمن اسکینی‌، محمد یار‌احمدی‌، غلام سبز‌علی‌، حامد فیضیان‌، حجت‌الله عزیزی‌، مظفر فروغی و مختار فلاحی نيز حضور داشتند.

در پایان از طرف انجمن موسیقی لرستان به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایايی به خواننده و پیشکسوت موسیقی لرستان استاد علی‌حسین شمسی اهدا گردید.

اعضای انجمن موسیقی از هنرمند روشن‌دل لرستانی عيادت كردند

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا