مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.
به گزارش یافته، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه بروجرد و فرماندار این شهرستان اظهار داشت: شهر بروجرد از لحاظ تاریخی از پیشینه بسیار بالایی برخوردار بوده که باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی ایمن سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.
او اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.
حسن پور اضافه کرد: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره) گفت: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

پرداخت اعتبار استاندارد سازی مخزن نگهداری اسناد تاریخی میراث فرهنگی بروجرد

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: اعتبار استاندارد سازی مخزن نگهداری اسناد و اشیا تاریخی اداره میراث فرهنگی بروجرد را شورا و شهرداری بروجرد پرداخت می‌کند.

محمد پاپی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: در جلسه شورای اسلامی شهر بروجرد با نظر کل اعضا مصوب شد که اعتبار استاندارد سازی مخزن نگهداری اسناد و اشیا تاریخی اداره میراث فرهنگی بروجرد را شورا و شهرداری بروجرد پرداخت کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از اسناد و اشیا تاریخی بروجرد به علت استاندارد نبودن مخزن نگهداری در اداره میراث فرهنگی موقتا به مرکز استان منتقل شده است و با توجه به دغدغه‌های مردم فرهنگ دوست بروجرد شورای و شهرداری اعتبار استاندارد سازی مخزن نگهداری اسناد و اشیا تاریخی را تقبل کرد.
رئیس شورای شهر بروجرد گفت: با توجه به انتشار خبر انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مرکز استان و دغدغه مردم، شورای اسلامی شهر بروجرد جلسه‌ای با رئیس میراث فرهنگی بروجرد برگزار و همه جوانب بررسی و تصمیم گرفته شد تا مخزن نگهداری اسناد و اشیا تاریخی بروجرد در اداره میراث فرهنگی توسط شهرداری و شورا استاندارد سازی شود.
پاپی نژاد افزود: در گفت‌وگو با مدیرکل میراث فرهنگی لرستان وی نیز مساعدت‌های لازم برای استاندارد سازی مخزن نگهداری اسناد و اشیا تاریخی بروجرد را انجام تا سریعا اشیا تاریخی به بروجرد برگردانده شوند.
به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر انتقال اسناد و اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک افلاک لرستان، مردم بروجرد در این راستا خواستار بازگشت اشیا و اسناد تاریخی بروجرد شدند.