مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: نوروز امسال یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۱۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند.
به گزارش یافته از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه افزود: از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۲۵ نفر از جاذبه های تاریخی، ۹۸ هزار و ۲۸۰ نفر از جاذبه های دست ساز و یک هزار و ۳۲۴ نفر از جاذبه های تفریحی دیدن کردند.
وی افزود: همچنین ۶۶۳ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر از جاذبه های مذهبی، ۱۱۴ هزار و ۳۷۷ نفر از موزه های قلعه فلک الافلاک خرم آباد و موزه های بروجرد، نورآباد، کوهدشت و الیگودرز دیدن کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: همچنین در مدت یاد شده و از مجموع آمار بالا، ۱۰۳ هزار و ۴۵۸ گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده که با توجه به استقبال خوب گردشگران، در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین این اثر تاریخی در میان پنج اثر پربازدید کشور قرار گرفت.
حسن‌پور در خصوص اسکان مهمانان نوروزی استان لرستان نیز اظهار داشت: درتعطیلات نوروزی امسال ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ نفر مسافر نوروزی و گردشگر در اقامتگاه های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان اسکان و اقامت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر معادل ۷۲.۳۵ درصد مسافران نوروزی در اقامتگاه های غیررسمی و سه هزار و ۳۹۹ نفر در اقامتگاه های اضطراری اسکان داده شدند و ۳۹ هزار و ۵۱۷ نفر معادل ۲۵.۴۶ درصد در اقامتگاه های رسمی استان مستقر شدند.
وی در خصوص نظارت بر خدمات رسانی به مسافران نوروزی از انجام ۳۲۷ بازدید نظارتی خبرداد واظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر معادل ۲۹.۷۳ درصد اقامت رسمی در هتل های استان و چهار هزار و ۱۶۲ نفر در مهمانپذیر های لرستان اقامت داشته اند.
حسن پور در خصوص استقبال گردشگران از اقامتگاه های بومی گردی استان نیز گفت: در سال‌های گذشته توجه ویژه ای به توسعه اقامتگاه های بومی گردی در لرستان شده و رشد خوبی در توسعه این زیرساخت ها داشته ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در این مدت و از مجموع اسکان رسمی در لرستان پنج هزار و ۷۹۸ نفر معادل ۱۴.۶۷ درصد در اقامتگاه های بومی گردی استان اقامت و اسکان داشته اند.
وی اضافه کرد: در مدت یاد شده مابقی مسافران و گردشگران نوروزی استان در مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه ها، زائرسراها، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری سطح استان اقامت داشته اند.
 
شایان ذکر است در نوروز ۱۴۰۳ لرستان  در ردیف نهم پربازدیدها و  قلعه فلک الافلاک در ردیف دهم از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی بودند.