مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از بازدید رایگان دو روزه از موزه‌های استان به مناسبت روز جهانی 'گردشگری خبر داد.
به گزارش یافته، عطا حسن پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با روز جهانی گردشگری و گرامیداشت هفته گردشگری بازدید از کلیه موزه ها و اماکن تاریخی، فرهنگی لرستان طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم مهرماه 1401 برای عموم رایگان خواهد بود.
 بر اساس این گزارش ۱۲ موزه از جمله موزه های محیط زیست و آموزش و پرورش، موزه های مردم شناسی و باستان شناسی قلعه تاریخی فلک الافلاک در سطح استان فعال و همچنین موزه های آخوند ابو(زبان و گویش)، و موزه های شهرستان های الیگودرز، دلفان و کوهدشت نیز در استان آماده بازدید هستند.

دستگاه فلزیاب در لرستان کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان سلسله خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مرادیان امروز پنجشنبه 7 مهرماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار داشت: «برابر گزارش پایگاه یگان حفاظت شهرستان سلسله و در پی بازرسی بعمل آمده توسط عوامل اطلاعات نیروی انتظامی از منزل شخصی با هویت مشخص یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.»

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: «در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شدند.»

او افزود: «همچنین در این خصوص پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.»