یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون امور تربیتی آموزش و پرورش استان گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، کاهش گفتمان پدر و مادر با فرزندانشان است به طوری که به طور متوسط به ده دقیقه در روز رسیده است.
به گزارش  روز دوشنبه یافته، حجت مؤمنی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: به منظور رفع این مشکل کارگاه‌های توانمندسازی برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان برگزار شد.
وی ادامه داد: فضای کرونایی آسیب‌های اجتماعی از جمله گریزان از اجتماع بودن، افسردگی را وارد زندگی دانش‌آموزان کرد.
او گفت: گروه‌های روانشناسی را برای توانمندسازی دانش‌آموزان و افزایش تاب‌آوری و اعتماد به نفس‌شان در فضای مجازی فعال کردیم.
وی اظهار کرد: ۹ مرکز مشاوره و روان‌شناختی با حضور اساتید مشاوره و ۳۱ کانون فرهنگی تربیتی و ۱۴ مرکز دارالقرآن در لرستان فعال هستند.
 


کمک مؤمنانه ۵ میلیاردی دانش‌آموزان لرستانی
مؤمنی اظهار کرد: ۱۱۱ دفتر دانش‌آموزی در مدارس سطح استان فعال است و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی هستند و ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان در مجلس استانی در حال فعالیت هستند و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته دانش آموزان عضو بسیج و تشکل‌های دانش‌آموزی ۵ میلیارد تومان در بحث کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری کردند.
 
هیچ فعالیت تربیتی روی زمین نمانده است
مؤمنی اظهار کرد: تابه‌حال و با توجه به شرایط کرونا، هیچ فعالیت تربیتی در مدارس روی زمین نمانده است.
وی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی موجب افزایش حضور دانش آموزان در مسابقات و جشنواره‌ها شد زیرا شرایط حضور آسان‌تر است.
. او اظهار کرد: در حالت کلی اثری که برگزاری این مسابقات به‌صورت حضوری دارد با برگزاری آن به‌صورت مجازی قابل‌مقایسه نیست.
او افزود: در بحث کشف استعداد‌های هنری حتی از معلمان هم غافل نشدیم و با برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها ۸۱۲ معلم هنرمند شناسایی شدند.
 
اردوگاه کمالوند به بخش خصوصی واگذار شد
او ادامه داد: اعتبارات مالی آموزش‌وپرورش ظرفیت بهینه‌سازی فضای اردوگاه کمالوند را ندارد در همین راستا مجبور شدیم که این کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی افزود: بخش خصوصی، ظرفیت‌های خفته این اردوگاه را بیدار کرد که در این میان می‌توان به احیای زمین فوتبال و رختکن در این مکان اشاره کرد.
مؤمنی گفت: در حال حاضر سوییت‌ها به روز‌اند و سیستم گرمایشی و سرمایشی را به طور کامل تعمیر شده است.
 
وظیفه آموزش‌وپرورش کشف استعداد است
مؤمنی اظهار کرد: تابه‌حال در زمینه پرسش مهر ۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در ۲۰ رشته فرهنگی هنری آثار خود را به دبیرخانه‌های مربوط ارسال کرده‌اند.
وی افزود: حوزه یادگیری یک فرآیند و جریان است که فقط به حوزه مدرسه بر نمی‌گردد که اگر مدرسه آغازگر این جریان بود و خانواده و جامعه او را همراهی نکند رشته این فعالیت تربیتی قطع خواهد شد.
مؤمنی گفت: برای اینکه هیچ استعدادی از دانش‌آموزان مغفول نماند در ۲۰ رشته فرهنگی و هنری اقدام به برگزاری مسابقات در سطح مدارس و شهرستان و استان کرده‌ایم.
او ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش کشف این استعدادهاست و بعد از کشف باید به سمت کانون‌های فرهنگی هنری و پس از آن به سمت ارشاد اسلامی هدایت شوند.
مؤمنی افزود: ظرفیت و فرصت آموزش پرورش در زمینه کشف استعدادهاست نه پرورش صددرصد آن‌ها، در واقع ما می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا دانش‌آموز و خانواده‌ها متوجه استعداد‌های موجود شوند.
 
ما نقشی در تغییر محتوای کتاب‌های درسی نداریم
وی گفت: ما نمی‌توانیم در تغییر محتوا‌های کتاب‌های درسی از جمله قرآن نقشی نداریم اما گروه‌های آموزشی نقد‌های خود را در این باره به مرکز ارسال می‌کنند.
حجت مؤمنی گفت: تحقیقات پژوهشی فراوانی در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام می‌شود که کاربست نتایج این پژوهش‌ها در امر تربیت بسیار ضعیف است. او ادامه داد: می‌توان دلیل این اتفاقات تغییرات دولت‌ها و سلیقه‌ای عمل کردن در زمینه آموزش و پرورش دانست.
 وی افزود: در حوزه تربیتی بیش از ۱۳۰۰ از همکاران ما در زمینه مربی پرورشی در مدارس مشغول به کار هستند هم چنین ۴۰۰ مشاور به طور مستقیم در آموزشگاه‌های سطح استان حضور دارند.
وی گفت: در شرق استان کمبود نیرو در حوزه پرورشی و در غرب استان مازاد نیرو داریم. مؤمنی ادامه داد: آموزش‌وپرورش استان و کشور هنوز هم در زمینه تأمین نیرو‌های پرورشی با کمبود مواجه است.
او گفت: امسال ۴۵ مربی امور تربیتی مرد و ۲۵ زن از طریق آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش به کار گرفته می‌شوند.

خبر: فاطمه دارابی/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا