یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حجت‌الاسلام علي اسماعيليان مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان - يافتهمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت اقدام برای دریافت مجوز توسط سایت‌های خبری استان گفت: تنها یک سایت اطلاع‌رسانی و یک نشریه الکترونیکی در لرستان مجوز قانوني دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام "علی اسماعیلیان" در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به این که شرح وظایفی که برای این شورا تعریف شده است گسترده و جامع است، اظهار داشت: برای نتیجه‌بخش بودن جلسات شورا نیاز است همه دستگاه‌های عضو به طور مستمر در جلسات شرکت و مصوبات آن را پی‌گیری کنند.

وی با بیان این که برای ساماندهی رسانه‌های مکتوب و مجازی استان نیازمند به یک حرکت جمعی هستیم، تصریح کرد: در دولت قبل و در زمان مسوولیت "محمدجعفر محمدزاده" به عنوان معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد تعداد زیادی مجوز نشریه براي لرستان صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به این که در سال گذشته هجمه‌ي زیادی برای درخواست مجوز نشریات داشتیم، افزود: البته تعداد زیاد رسانه‌های مکتوب در استان باعث ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی می شود اما باید این فضا به نحو مطلوب مدیریت شود.

اسماعیلیان با اشاره به این که لرستان یک استان اقتصادی نیست و مطبوعات برای تامین هزینه‌های خود نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف هستند، گفت: از نظر اقتصادی شرایط استان جوابگوی نیازهای نشریات محلی استان نیست.

وی با بیان این که خبرگزاری های لرستان خوشبختانه بسیار فعال و پرکار هستند، تصریح کرد: برخی از خبرگزاری‌ها در جشنواره‌های مختلف ملی و منطقه‌ای دارای عنوان هستند و به صورت تخصصی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی کار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر این که بیش از 80 درصد اخبار مطبوعات استان از طریق خبرگزاری‌ها تامین می‌شود، یادآور شد: ما معتقد هستیم که در فضای رسانه‌ای استان باید سیاست چند صدایی حاکم باشد.

حجت الاسلام اسماعیلیان افزود: نیاز است که همه رسانه‌ها با افکار و نظرات خود در استان فعالیت کند اما باید در کنار آن سیاست حمایت، هدایت و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سایت‌های خبری مختلف در استان اظهار داشت: مجوزی که شورای عالی دیجیتال برای این سایت‌ها داده است به منزله مجوز اصلی که از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شود نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر این که در لرستان تنها سایت اطلاع‌رسانی "یافته" در شهرستان خرم‌آباد و یک نشریه الکترونیکی در بروجرد دارای مجوز قانوني از وزارت ارشاد هستند، ادامه داد: با توجه به سیاست چندصدایی مد نظر ما تا کنون برخورد قانونی با این سایت‌ها نشده است.

اسماعیلیان یادآور شد: با استفاده از سیاست حمایت، هدایت و نظارت می‌توان از این ظرفیت این سایت‌های اطلاع‌رسانی در صورت کسب مجوز قانونی به خوبی استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت نصب بنرهای مختلف در سطح شهر انتقاد کرد و اظهار داشت: نصب تابلوهای مختلف با رنگ‌هایی که از نظر روان‌شناسی باعث ایجاد روحیه هرج و مرج در جامعه می شود یک کار غلط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان این که نصب بنرهای مختلف ترحیم، انتصاب مدیران و تبریک‌ها باعث ایجاد جو کاذب و فضای ابهام در جامعه می‌شود، ادامه داد: البته این مسئله باید در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح و پی‌گیری شود.

اسماعیلیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که روند فعالیت نشریات و خبرگزاری‌های استان یک شیب ملایم رو به رشد است، اظهار داشت: به خصوص در خبرگزاری‌های استان خبرنگاران بسیار قوی وجود دارد و در عین حال در فضای رسانه‌ای استان آسیب‌هایی هم مشاهده می‌شود که حل آنها نیاز به زمان دارد.

وی یادآور شد: نیاز است که در شورای اطلاع‌رسانی استان کار علمی و تخصصی روی مسائل مختلف اطلاع‌رسانی صورت گیرد که این امر نیز نیازمند به یک عزم جدی است.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا