مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر ضرورت نام‌گذاری روزی به نام «روز لرستان»، گفت: لرستان با شش هزار و ۳۰۰ شهید، ۱۵ هزار و پانصد جانباز، ۹۰۰ آزاده نقش اساسی در دفاع مقدس ایفا کرده و ۱۵۰۰ بار مورد اصابت قرار گرفته اما متاسفانه فاقد روز ملی است.
به گزارش یافته به نقل از ایکنا، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، امروز شنبه، دوم دی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، گفت: در سال ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک چرخش سیاسی در خاورمیانه به وجود آمد و منافع استکبار به خطر افتاد که همین امر باعث شد که تحریم‌های ناجوانمردانه بر علیه نظام ما صورت گیرد.
وی دفاع مقدس را یک توطئه استکبار جهانی بر علیه نظام نوپای اسلامی در آن مقطع زمانی برشمرد و عنوان کرد: علت نام‌گذاری جنگ تحمیلی ما با عنوان دفاع مقدس این بود که دفاع ما با الهام از قرآن، نهج‌البلاغه و مکتب عاشوراست.
ناصرپور به پیشرفت ۶۰ درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان اشاره و با تاکید بر تسریع در ساخت این پروژه، ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان مبین نقش لرستان در دفاع مقدس است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که مدیریت جهادی در تمام ارکان نظام تأثیرگذار است، افزود: ما امروز هم در جنگ هستیم اما جنگ امروز ما پنهان و نادیدنی است.
وی با تاکید بر ضرورت نام‌گذاری روزی به نام «روز لرستان» در تقویم جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: استان لرستان با بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۱۵ هزار و پانصد جانباز، ۹۰۰ آزاده نقش اساسی در دفاع مقدس ایفا کرده است و بیش از هزار و ۵۰۰ بار مورد اصابت قرار گرفته اما متاسفانه فاقد روز ملی است.
ناصرپور ادامه داد: مباحث ساخت و بهره‌‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، محتوا سازی تاریخ شفاهی لرستان در دفاع مقدس و دانش‌نامه لرستان، مهم‌ترین مسائل پیش روی بنیاد حفظ آثار لرستان است.