رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان بروجرد گفت: شایعات مطرح شده درفضای مجازی پیرامون اشیا کشف شده درتپه شهدا (چغا) بروجرد غیرواقعی است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الله یارمحمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حاشیه اجرای طرح عمرانی شهرداری بروجرد در تپه شهدای بروجرد چغا به هنگام خاک‌برداری تیکه‌هایی سفال شکسته روئیت شده که این موضوع در فضای مجازی و برخی وب‌سایت‌ها با عنوان کشف گور خمره‌ای منتشرشده است.
وی با اشاره به رسالت خطیر رسانه‌ها مبنی بر بیان حقایق و حفظ مصلحت و آرامش جامعه بیان کرد: متأسفانه تندروی‌های غیر کارشناسانه موجب شده شایعاتی درشهرمبنی بر بی‌تفاوتی مسئولان متولی مطرح شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بروجرد اظهار کرد: با پیدا شدن چند تکه سفال شکسته که در بیشتر حفاری‌ها شهری نیز دیده می‌شود عملیات عمرانی شهرداری بروجرد متوقف‌شده و اقدامات لازم با سازمان میراث فرهنگی کشور برای تحقیق و کاوش بیشتر در این زمینه در حال انجام است.
یارمحمدی اضافه کرد: همچنین با پژوهشگاه باستان‌شناسی کشور و اداره کل میراث فرهنگی لرستان مکاتباتی برای حضور کارشناسان در محل اشیا کشف‌شده برای بررسی هرچه بیشتر صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه قانون تحقیق و بررسی در این‌گونه موارد را برعهده میراث فرهنگی گذاشته است ادامه داد: انتظار می‌رود افراد غیر کارشناس از هرگونه اظهارنظر و دامن زدن به شایعات در این راستا خودداری کنند.
بروجرد با قدمتی بیش از سه‌هزارساله دارای 165 اثر و بنای تاریخی است.
در عملیات حفاری روز سه‌شنبه 27 تیرماه شهرداری بروجرد در حاشیه تپه (شهدا) چغا چند تکه سفال شکسته پیدا شده که در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های محلی به‌عنوان خمره‌های سه هزار سال مطرح شده است.