استاد حاج "محمدحسن خشنود" اولين مدير كل آموزش و پرورش لرستان پس از پيروزي انقلاب اسلامي و رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان لرستان درگذشت.
به گزارش پايگاه خبري يافته، اين فرهنگي شريف و درستكار در طول عمر پربركت خود علاوه بر سال‌ها خدمت در آموزش و پرورش لرستان به عنوان معلم و سپس مدير كل اين نهاد در استان طي محمدحسن خشنوداسفند 1357 تا آذر 1358، پس از بازنشستگي نيز سال‌ها رئيس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان و نيز رییس هیأت مدیره سرای سالمندان صديق خرم‌آباد بود و عمر خويش را صرف حضور في سبيل‌الله در نهادهاي خيريه و فرهنگي نمود.
بدون شك استاد خشنود از معدود مديراني در لرستان بود كه همواره منافع مردم را بر منافع خود و نزديكانش ارجح مي‌دانست و اخلاق و رفتار بزرگوارنه اين فرهنگي به تمام معنا و شريف، زبان‌زد همه كساني بود كه او را مي‌شناختند و هيچ‌گاه از اختيارات و منابعي كه در اختيارش بود، قدمي به نفع خويش، خانواده و دوستانش بر نداشت.
وي كه از چند سال قبل با بيماري دست و پنجه نرم مي‌كرد و از چند روز پیش در بیمارستان بستری بود، سرانجام روز پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 پس از عمري نيك‌نامي، در سن 80 سالگي بدرود حيات گفت.
عوامل پايگاه خبري يافته كه از سال‌ها قبل در جريان زحمات و منش بزرگ اين فرهنگي شريف بودند، پيشنهاد تجليل از ايشان را به مسئولان اداره كل آموزش و پرورش استان دادند كه اردیبهشت‌ماه 1393 و در هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم علاوه بر تجلیل از معلمین نمونه استانی از مرحوم استاد محمد‌حسن خشنود اولین مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پس از پیروزی انقلاب نيز تجليل صورت پذيرفت.
بدون شک نام استاد خشنود در کنار نام دوست و همکار دیرینش در آموزش و پرورش و شهردار خدوم مرحوم علی محمد ساکی در تاریخ خرم آباد به نیک نامی، جاودانه است.
قابل ذكر است مراسم تشييع پيكر استاد محمدحسن خشنود كه حق عظيمي بر گردن لرستان و لرستاني‌ها دارد، ساعت 9 صبح جمعه 25 فروردين 1396 از غسالخانه صالحين خرم‌آباد به سمت بهشت ششم  آرامستان خضر تشییع مي‌شود و مراسم ترحيم وي نيز عصر همان روز از ساعت 3 تا 5 در حسينيه حبيب ابن مظاهر واقع در چهارراه بانك برگزار مي‌گردد.
شوراي نويسندگان پايگاه خبري يافته، اين مصيبت را به خانواده ايشان و جامعه فرهنگيان استان لرستان تسليت عرض نموده و از درگاه خداوند منان براي آن مرحوم علو درجات را مسألت مي‌نمايند.

ارديبهشت 1393 مراسم تقدير از خدمات فرهنگي استاد خشنود                                                              ارديبهشت 1393 مراسم تقدير از خدمات فرهنگي استاد خشنود

سال ۱۳۴۰ پس از شهادت دكتر "ابوالحسن خانعلي" از معلمان كشورمان با گلوله اسلحه سرگرد "ناصر شهرستانی"رئیس کلانتری بهارستان تهران، فرهنگيان سراسر كشور دست به تحصن زدند و در خرم‌آباد نيز اين اعتراضات شدت گرفت.
شماري از فرهنگيان خرم‌آباد و مردم از جمله مرحوم خشنود روز ۱۵ اردي‌بهشت ۱۳۴۰ در مسجد جامع اين شهر واقع در جنوب غربي سبزه‌ميدان (حوزه علميه كماليه كنوني) تجمع كرده و خواهان مجازات عاملين شهادت دكتر خانعلي شدند.
نفرات حاضر در اين تصوير، روزهاي بعد توسط ساواك كه تازه در خرم‌آباد تشكيل شده بود دستگير و بازجويي شدند.


ايستاده از راست:
؟ (پسر جوان)- ؟ (مردي كه به دوربين نگاه مي‌كند)- زنده‌ياد محمدحسن خشنود (نيم‌رخ) - ؟ (كودك)- ؟ (نوجوان رديف عقب)- محمدجعفر بيرانوند (پشت سر نوجوان رديف عقب)- وحدت- دكتر محمد خويشتن- رزمگر- صنعتگر (نوجوان رديف عقب)– پرويز جايدري– سيدعباس كشفي (رديف عقب)- صديق- ؟ - رضا خاكي- سوزني