برخی اقدامات و تصمیمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دوران تصدی حجت‌الاسلام " حمیدرضا حنان" بر مسند این اداره کل، این اداره را به یکی از پرحاشیه‌ترین ادارات کل در طول تاریخ لرستان تبدیل کرده است.
اجرای نمایش جنجال‌آفرین" لیلی نام تمام دختران ایران‌زمین است" در جریان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان لرستان و برخی عزل و نصب‌ها به دنبال اعتراضات عمومی به این نمایش، صدور بیانیه‌های تکراری و پافشاری بر بَری بودن مدیر کل از این اتفاقات، از جمله حواشی حاکم بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آخرین اقدام حاشیه‌ساز خود، ظرف مدت 72 ساعت دو نفر را به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد معرفی کرد، صبح چهارشنبه، حنان در حکمی " اعظم روانشاد" را به عنوان سرپرستی این اداره معرفی کرد، انتصاب روانشاد که دانشجوی دکتری در رشته جامعه‌شناسی است، با تایید بسیاری از اهالی فرهنگ و رسانه همراه شد؛ اما در حالی که صبح شنبه چهارم دی‌ماه همگان منتظر مراسم معارفه " روانشاد" بودند، مدیرکل ارشاد استان، " فریدون کریمی فر" از نیروهای مأمور از آموزش و پرورش لرستان را به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد (رئیس سابق ارشاد پل‌دختر) معرفی کرد تا حواشی حاکم بر این اداره کل به اوج برسد.
اینکه انتصاب کریمی فر با توجه به شایستگی ایشان بوده یا خیر موضوع این بحث نیست و نگارنده برای شخص ایشان و تخصص مربوطه احترام قائل است.
قبول داریم که " عزل و نصب" حق یک مدیر و از اختیارات قانونی وی است، اما این که مدیر کل دستگاه عریض و طویلی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با این پیشینه فرهنگی، در مدت 72 ساعت، تصمیم متزلزلی بگیرد، جای بسی تعجب و سؤالات متعددی را در اذهان تداعی می‌کند.
بی‌شک این اقدام، هم به شأن و شخصیت " اعظم روانشاد" خدشه وارد کرده و هم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را به عنوان فردی عجول در تصمیم‌گیری و متزلزل در دستورات نشان می‌دهد.
در هر حال از امروز " کریمی فر" به عنوان رئیس جدید اداره ارشاد خرم‌آباد معرفی و " روانشاد" هم در سمت قبلی خود " مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان" ابقاء شد، اما باید منتظر ماند که در آینده چه تصمیماتی در سطح این اداره کل اتخاذ خواهد شد؛ هر چند این انتصابات نشان می‌دهد که گویا حواشی عجیب‌وغریب در حوزه فرهنگ استان همچنان ادامه دارد و اصرار زیاد در ایجاد حواشی جدید (به‌رغم تأکیدات پیدا و پنهان مسوولان ارشد استان)، اثربخش نبوده است.
بنابراین دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک بازهم شاهد چنین تصمیماتی از طرف متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشیم و زمزمه‌هایی که از برخی تغییرات دیگر در این اداره به گوش می‌رسد، مؤید این مطلب است؛ لذا ورود مدیران ارشد استان به تصمیمات این حوزه و کنکاش در این خصوص بدیهی به نظر می‌رسد.
 
عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول پایگاه خبری یافته