یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اعلام کرد: عملیات مرمت مسجد امام بروجرد آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "‌غلام‌رضا سلیمانی" افزود: مسجد امام یکی از مساجد دارای ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و معماری منحصر به عملیات مرمت مسجد امام بروجرد آغاز شدفرد کشور می‌باشد که در بافت تاریخی شهرستان بروجرد واقع گردیده و متعلق به دوره قاجار است که به شماره 394 در تاریخ 18 آبان 1347 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: این اداره کل در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال عملیات مرمت مسجد امام شهرستان بروجرد را آغاز نموده است.
مدير كل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری لرستان افزود: اقدامات مرمتی این فاز بنای مسجد امام بروجرد شامل در آوردن بند کهنه گچی و سیمانی، برداشت خاک و کاه‌گل پشت‌بام به منظور سبک‌سازی، برچیدن آجرفرش قدیمی و اجرای آجرفرش پشت‌بام دور گنبد بوده است.
سليماني افزود: ترمیم بخش خشتی و آجری آسیب‌دیده در نما، اجرای آب‌چکان یک ردیفه با آجر سنتی با هر نوع ملات، تخریب و جمع‌آوری بخش‌های موردنیاز، خاک‌برداری و پی‌کنی داخل حیاط برف‌انداز جنوبی، شفته‌ریزی داخل حیاط برف‌انداز جنوبی، عایق‌کاری رطوبتی با عایق درجه‌یک پشت بام‌های دور گنبد و بخش‌های موردنیاز و اجرای اندود سیمانی در قسمت‌های پشت‌بام دور گنبد نيز از ديگر اقدامات در اين خصوص بوده است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا