یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: با توجه به وجود شاعران با سبک‌های مختلف در استان تذکره شعر لی‌رضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، در حاشیه مراسم شب‌شعر انقلابشاعران لرستان باید نوشته شود؛ زیرا مرسوم است که تذکره شعرا هر ۱۰ سال یا ۲۰ سال یک‌بار نوشته شود.
به گزارش خبرگزاری موج، "علی‌رضا قزوه" در حاشیه مراسم شب‌شعر انقلاب که شامگاه سه‌شنبه، ۲۴ فروردین در خرم‌آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران لرستان بابیان این‌که هم‌زمان با تهران برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان‌ها با موضوع هفت هنر و به‌ویژه ادبیات برگزار می‌شود، گفت: وضعیت شعر شاعران لرستان به‌گونه‌ای است که ادبیات بومی در آن رواج دارد و ما باید در کنار ادبیات معیار که زبان فارسی است ادبیات بومی را نیز به‌عنوان ذخیره‌ای خوب برای ادبیات حفظ و تقویت کرده و آن را پرورش دهیم.
وی با بیان این‌که در کنار جلسات نقد و بررسی شعر معاصر در لرستان جلسات ادبیات بومی، لری و لکی نیز رواج دارد که جزو وظایف ما است، افزود: تعداد زیادی شاعر جوان و علاقه‌مند در این استان وجود داشته و نسل پیشکسوت نیز باید حمایت‌های خود را از شاعران جوان دریغ نکنند و به این جوانان در زمینهٔ شعر کمک کنند تا شعر جوان استان رشد کند.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بیان کرد: اساتید شعر و ادبیات دانشگاه باید حوزه هنری را به‌عنوان خانه دوم خود بدانند و حوزه هنری نیز وظیفه دارد برای رشد هنر انقلاب کار کند و ادبیات نیز یکی از هنرهای مهم ما و به‌عنوان هنر اول ما باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این‌که لرستان دارای پیشینه ادبی، فرهنگی و هنری غنی همچون استاد مهرداد اوستا، استاد بروجردی، عبدالحسین زرین‌کوب و جعفر شهیدی است، خاطرنشان کرد: پژوهش، نقد و بررسی در حوزه ادبیات از وظایف دانشگاه‌ها و حوزه هنری است.
قزوه تصریح کرد: با توجه به وجود شاعران با سبک‌های مختلف در استان تذکره شعر شاعران لرستان باید نوشته شود زیرا مرسوم است که تذکره شعرا هر ۱۰ سال یا ۲۰ سال یک‌بار نوشته شود.
قابل ذکر است همایش شعر انقلاب اسلامی روز 24 فروردین 95 با حضور دکتر علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، دکتر عزیز مهدی شاعر هندوستانی و شاعران سراسر لرستان در تالار مهر حوزه هنری در خرم‌آباد برگزار شد و از دکتر محمدرضا روزبه محقق و پژوهشگر لرستانی ادبیات انقلاب اسلامی و 15 شاعر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا