یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره‌های اول و دوم متوسطه انجام خواهد برگزاري آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی لرستانشد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، "محمدحسین اردشیر" اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره‌های اول و دوم متوسطه از 25 فروردین‌ماه سال جاری آغاز و تا 14 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
وی افزود: کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس (استثناء تنها یک مقیاس خوب) برای پایه ششم و حداقل معدل 17 برای دانش آموزان پایه نهم ضروری است.
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش لرستان خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که شرایط ثبت‌نام را داشته باشند می‌توانند از 25 فروردین‌ماه به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام نمایند.
اردشیر ثبت‌نام نهایی را به صورت اینترنتی اعلام کرد و گفت: پس از تایید سابقه تحصیلی دانش آموزان در مدارس، سامانه ثبت‌نام اعلام خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: سهمیه پیشنهادی استان برای پذیرفته‌شدگان مدارس نمونه دولتی در دوره اول متوسطه 44 کلاس و در دوره دوم متوسطه 64 کلاس خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود: کارت ورود به جلسه آزمون، پس از صدور توسط اداره کل آموزش و پرورش از سوی مناطق و شهرستان‌ها از تاریخ یکم لغایت 4 تیرماه سال جاری در اختیار واحدهای آموزشی قرار خواهد گرفت.
اردشیر تأکید کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و سوالات هم به نحوی طراحی می‌شوند تا دانش آموزان را به مطالعات مفهومی و تحلیلی ترغیب کنند.
 وی در پایان در خصوص رشته‌های دوره متوسطه دوم گفت: در دوره متوسطه در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی پذیرش خواهد شد و به لحاظ توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی هر آموزشگاه فقط مجاز به پذیرش یک کلاس در رشته علوم تجربی است.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا