یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان از ارتقاء پهنای باند اینترنت این دانشگاه خبرداد.
افتتاح سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خرم‌آباد/ ارتقا پهنای باند دانشگاه‌هاي پیام نور لرستانبه گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور لرستان، "محمدرضا جعفري" در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مرکز خرم‌آباد گفت: در راستای بالابردن سطح کیفی و کمی خدمات به اساتید، کارکنان و دانشجویان، پهنای باند دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد از 2 مگابیت بر ثانیه به 8 مگابیت بر ثانیه و در مراکز بروجرد؛ الشتر و الیگودرز نیز از 2 مگابیت بر ثانیه به 4 مگابیت بر ثانیه و همچنین در سایر مراکز/واحد‌ها نیز از يك مگابیت بر ثانیه به 4 مگابیت بر ثانیه افزایش یافت.
وي تصریح کرد: در جهت دسترسی آسان و سریع پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت دسترسی به منابع الکترونیکی علمی و پژوهشی و بر اساس درخواست‌های مکرر دانشجویان این دانشگاه، سایت اختصاصی به مناسبت دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری رسید تا دانشجویان عزیز بتوانند از این بستر ایجاد شده  استفاده نمایند‌.
جعفري در ادامه از راه اندازی آزمایشگاه قطبی در دانشگاه پیام نور مرکز خرم‌آباد خبر داد و افزود: آزمایشگاه قطبی در راستای استفاده بهینه از داشته‌های موجود و رفع نقایص و کمبود‌های موجود در آزمایشگاه‌های مراکز/ واحد‌های سطح استان شکل گرفته که در آینده ای نزدیک در مرکز پردیس دانشگاه پیام نور مرکز خرم‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید. 

ارسال ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس

دبیر علمی نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس گفت: تاکنون ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس در استان لرستان ارسال شده است.

عزت‌الله سپه‌وند با بیان این که نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس 19 اسفندماه در دانشکده تحصیلات تکمیلی پیام نور خرم‌آباد برگزار می‌شود اظهار داشت: تا کنون حدود 40 مقاله به دبیرخانه همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس ارائه‌شده است.

وی افزود: 21 فوریه از طرف یونسکو به‌ عنوان روز جهانی زبان مادری نام‌گذاری شده که نشان‌دهنده اهمیت زبان مادری است و باید علاوه بر همایش‌ها، کارهای علمی زیادی در این زمینه انجام داد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس بابیان اینکه زبان مادری به انسان هویت می‌دهد عنوان کرد: زبان مادری نقش مقوم برای زبان رسمی دارد و نقش به‌سزا و مکمل در تثبیت هویت ایرانی اسلامی  دارد به همین دلیل شناخت، تفکیک، تحلیل زبان‌ها و گویش‌های ایرانی رایج در غرب کشور که همان لری، لکی و کردی است نیاز به کار دانشگاهی و آکادمیک دارد.

سپهوند با اشاره به این که تا کنون کارهایی انجام‌شده در راستای زبان مادری بیشتر جنبه ذوقی بوده است بیان کرد: در استان لرستان نیز بیشتر جنبه ذوقی داشته که در این میان یک خلأ علمی و آکادمیکی احساس می‌شد به‌ طوری‌که در لرستانی که در میانه غربی زاگرس قرارگرفته، شاهد ازدحام زبانی و تراکم فرهنگی اقوام مختلف و از هم تفکیک نشده هستیم که موردمطالعه دقیق قرار نگرفته‌اند از این رو برای رفع این خلأ دانشگاه پیام نور لرستان اولین گام را در این زمینه برداشت که امیدواریم گام مؤثری باشد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس گفت: برای برگزاری این همایش سازمان‌هایی از جمله سازمان میراث فرهنگی استان، صداوسیمای مرکز لرستان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که حوزه‌های تخصصی هستند کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: کمیته علمی از میان اساتید برجسته دانشگاه‌های مختلف تشکیل‌شده و از وجود این فرهیختگان استفاده می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا