در دومین همایش بین‌المللی معماری دستکند ایران که در تهران برگزار گرديد، مقاله‌ای از "عطا حسن‌پور" پژوهشگر و عطا حسن پورباستان‌شناس لرستاني ارایه شد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی همایش بین‌المللی معماری دستکند ایران، این مقاله تحت عنوان «‌بررسی کالبدی دستکندهای غار اراز خرم آباد» توسط این پژوهشگر تاریخ لرستان با همکاری مهندس دلفان ارایه گرديد تا ظرفیت‌های تاریخی لرستان در این زمینه در روز اول همايش به نمایش گذاشته شود.
این همایش در محل سالن همایش‌های موزه ملی ایران از 15 تا 16 مهر‌ماه با حضور محققان و پژوهشگران سراسر جهان که در زمینه معماری دستکند تخصص دارند‌، در جریان است.
با توجه به این که لرستان 250 غار پیش از تاریخی، تاریخی و  دستکند دارد و تا کنون 25 مورد معماری صخره ای و غار دستکند در این استان شناسائی شده و در این زمینه نیزدر کشور سرآمد است‌، وی تنها نماینده لرستان در این همایش بین‌المللی است تا به معرفی پتانسل‌های بی‌نظیر لرستان در این حوزه بپردازد.
قابل ذكر است نخستین همایش بین‌المللی معماری دستکند در سال 1391 در استان کرمان برگزار شده است.
همچنین یک کارگاه آموزشی از تاریخ 12 تا 14 مهر‌ماه با عنوان «‌تکنولوژی‌های‌ نوین در مستند نگاری آثار معماری‌» در شهر زیر‌زمینی «‌نوش‌آباد‌» توسط پروفسور پیترو گریمالدی در این همایش‌، برگزار شد.