شهردار خرم‌آباد با بالا دانستن ظرفیت‌های صنعت گردشگری در لرستان خاطرنشان ساخت‌: با حضور مهندس بازوند استاندار و مهندس اصلانی معاون عمراني وي، بسيار امیدوار هستیم صنعت بزرگ و مهم گردشگري نسبت به قبل ارتقا پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، "یحیی عیدی‌بیرانوند" در آیین بزرگداشت روز میراث فرهنگی از فعالین صنعت گردشگری با بیان این که طي سال گذشته کل فضای سبز شهر خرم‌آباد 110 هکتار بوده است، افزود: با لطف خدا و پي‌گيري مسئولين شاهد توسعه 120 هکتاری فضای سبز در خرم‌آباد بوده‌ایم.
وی در خصوص اقدامات شهرداری در راستای جذب توریسم و صنعت گردشگری اظهار داشت: آبشار طلایی دره‌گرم با مساحت 44 هکتار می‌تواند یکی از بی‌نظیرترین مجموعه‌های گردشگری در کل کشور باشد.
شهردار مركز استان با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر عنوان کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی در تیه‌های کهریز و ماسور به مساحت هر کدام 10 هکتار در حال انجام است كه این امر نشان‌دهنده‌ی توجه ویِژه‌ی شهرداری به صنعت گردشگری و توریسم می‌باشد.
عیدی‌بیرانوند با بيان اين كه شهرداری خرم‌آباد توانسته است در سال‌های گذشته با ارایه خدمات مطلوب به مهمانان طي ایام مختلف پذیرای بسياري از هموطنان مسافر باشد، گفت: شهرداری با بسیج تمامی نیروها بسیاری از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار داده است.
وی تصریح كرد: امیدواریم با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم‌، شاهد حضور گسترده‌ی گردشگران خارجی و داخلی در استان باشیم.
سفر 1026 گردشگري خارجي به لرستان در سال 94
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان نيز در اين مراسم ضمن بر شمردن نقاط قوت مختلف گردشگری استان بر لزوم توجه بیش‌تر و بهتر بخش خصوصی به قابلیت‌های مختلف و پتانسیل‌های بی‌شمار استان تأكيد كرد.
 "غلام‌رضا سليماني" با ذکر فعالیت‌های صورت گرفته در این خصوص در زمینه احداث هتل‌های مختلف، تسریع در به پایان رساندن پروژه‌های مختلف گردشگری استان به خصوص در زمینه ساخت هتل‌های جدید را خواستار شد.
وي با اشاره به این که از ابتدای امسال به جز ایام عید نوروز هزار و ۲۶ گردشگر خارجی از جاذبه‌های لرستان بازدید کرده‌اند، گفت: همچنین ۶۲ هزار گردشگر داخلی در این مدت به لرستان سفر کرده‌اند.
در ادامه، "سيد سعيد قاسمی" به عنوان نماینده بخش خصوصی فعال در بخش گردشگری به ذکر پاره‌ای از مشکلات و موانع موجود در این خصوص پرداخت و خواستار توجه بیش‌تر مقامات و مسئولین دولتی براي رفع موانع موجود در این صنعت شد.
قابل ذكر است در این آیین كه در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی با حضور اصلاني معاون استاندار و خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد برگزار شد، از 4 فعال صنعت گردشگری استان به اين شرح تجلیل به عمل آمد:
* رامين بذرافشان - هتل زاگرس - بروجرد
* قاسم سيف - مهمان‌پذير گهر - دورود
* شيوا حيدري‌گودرزي- دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري سليمان سپيدكوه- بروجرد
* مهراب بهلولي - سفره‌خانه سنتي ايران زمين- خرم‌آباد
 ورودی‌های خرم‌آباد به سرعت ساماندهي مي‌شوند/ سفر هزار و 26 گردشگري خارجي به لرستان در سال 94