با تلاش شبانه روزی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان دورود، دو نفر از حفاران غیر مجاز دستگیر شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: هفته گذشته پس از دریافت گزارشي مبني بر حفاری غیر‌مجاز توسط عده‌اي در روستاهای شهرستان دورود، یگان حفاظت میراث فرهنگی دورود به محل رفته و موفق شدند دو نفر را دستگير نمايند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، غلام‌رضا سليماني اظهار داشت: از اين سوداگران شماري اشیاء تاریخی کشف و آلات و ادوات حفاری نان ضبط گردید.
وي با بيان اين كه اين افراد طي تعقیب و گریز و کمین توسط نيروهاي یگان حفاظت و با همکاری عوامل نظامی و انتظامی و همچنین با کسب مجوز از مقام قضایی، دستگير شدند، افزود: از اين مجرمين دو دستگاه خودرو، آلات و تجهیزات حفاری از جمله یک دستگاه کمپرسور، چکش سنگ‌شکن، مقادیر زیادی مواد منفجره و سایر ادوات حفاری کشف و ضبط گردید.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان نيز در این خصوص گفت: دستگیر شدگان با توجه به مدارک موجود و اشیاء کشف شده و همچنین اعتراف آن‌ها، به دستور دادستان بازداشت و روانه زندان گردیدند.
سرهنگ عباس دولتشاهی افزود: در خصوص جرائم علیه آثار تاریخی مطابق ماده 562 قانون مجازات اسلامی «هرگونه حفاری و کاوش به قصد کسب اموال فرهنگی و تاریخی، جرم محسوب می شود» و با کسانی که به آثار تاریخی «منقول (آثاری که قابل نقل و انتقال باشند)» و «آثار غیر منقول» صدمه وارد کنند (اعم از سرقت، تخریب، جابجایی، تبلیغات و هرگونه نوشتن روی آثار و ...)  جرم داشته و موجب برخورد قانونی می‌شود.
 دو حفار غيرمجاز اشياء عتيقه در دورود دستگير شدند