رئيس پليس آگاهي استان لرستان از انهدام يك باند بزرگ كلاه‌برداري در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.
سرهنگ قدرت‌الله دالوند رييس پليس آگاهي لرستانبه گزارش يافته، سرهنگ "قدرت‌الله دالوند" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي وصول چند گزارش در خصوص کلاه‌برداري از خانواده‌هاي شهدا مبني بر اين که افرادي با آنان تماس گرفته و بيان مي‌دارند مطالبات معوقه و مقداري کالا از سوي بنياد شهيد مهيا و آماده شده است مي‌بايست مبلغي به حساب شماره ... از طريق خود پردازهاواريز نمايد‌، با توجه به اهميت موضوع و جلوگيري از تبعات بعدي آن به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاه‌برداري قرار گرفت.
وي گفت‌: با انجام تحقيقات پليسي و به كارگيري تمامي اقدامات فني و كار اطلاعاتي مشخص شد کساني که از طريق خطوط همگاني داخل شهر با مالباخته‌ها تماس گرفته‌اند در محل زندان خرم‌آباد مي‌باشند‌، لذا 3 نفر از آنان شناسايي شدند‌.
سرهنگ دالوند بيان داشت‌: متهمان زنداني که به اتهام قتل و سرقت و کلاه‌برداري در حال سپري دوران محکوميت مي‌باشند با 3 نفر ديگر خارج از زندان که 2 نفر از آنان زن بوده و فاميل مجرمان  مي‌باشند، طراحي اين شيوه کلاه‌برداري را نموده به طوري که افراد داخل زندان به شکات تماس داشته و افراد بيرون از زندان با افتتاح حساب، بلافاصله بعد از واريز وجه آن را برداشت مي‌كردند.
وي ادامه داد‌: با انهدام اين باند 6 نفره، متهمان تا کنون به 15 فقره کلاه‌برداري به اين شيوه اعتراف و حسب دستور قضايي جهت تحقيقات بيش‌تر در اختيار پليس آگاهي مي‌باشند.
اين مقام ارشد انتظامي در پايان گفت‌: موضوع و شيوه از طريق اتوماسيون اداري به سراسر كشور اعلام شده كه در صورت وجود سوابق مشابه، مراتب را به شماره تماس امين 0662379 اعلام نمايند.
دالوند افزود: از روساي آگاهي سراسر كشور خواهشمنديم در جهت تكميل پرونده و شناسايي مال‌باختگان اين پليس را ياري نمايند.
 
 
منبع: معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان