اداره هواشناسي استان لرستان اعلام كرد كه نقشه‌هاي پيش‌يابي، نزديک شدن سامانه‌اي مديترانه‌اي با تغذيه رطوبتي کافي را به نيمه غربي کشور نشان مي‌دهد.
احتمال وقوع سيل و رعد و برق شديد در لرستانبه گزارش يافته، امواج ناپايدار از اين سامانه طي 4 روز در استان موجب ناپايداري‌هايي از جمله رشد ابر‌، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه و گاهي کاهش ديد افقي و مه صبحگاهي در استان مي‌شود.
اين ناپايداري‌ها از روز چهارشنبه 23 مهرماه با تقويت سامانه تشديد شده و از ظهر روز جمعه 25 مهرماه به تدريج از ميزان آن‌ها کاسته مي‌شود‌. اين شرايط ناپايدار در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در نواحي کوهستاني نمود بيش‌تري خواهد داشت.
طي اين مدت، دماهاي "شبانه" بين 4 تا 6 درجه در اغلب نقاط استان "افزايش" مي‌يابند و در عوض دماهاي "رورانه" روند "کاهشي" را دنبال مي‌کنند، لذا براي جلوگيري از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالي طي اين مدت، اجتناب از چراي دام در مناطق مستعد سيل و رعد و برق، پاک‌سازي کانال، جوي، آبراهه‌، مسيل و رودخانه در سطح شهرها و رودخانه‌هاي منتهي به شهرها به ويژه در گلوگاه‌هايي مانند دهانه پل‌ها و کالورت‌ها، پاک‌سازي راه آب مزارع و باغ‌ها توصيه مي گردد و نيز  احتمال اختلال تردد در سطح شهرهاي استان نيز وجود خواهد داشت.
بنا بر اعلام هواشناسي روز چهار‌شنبه 23 مهر، هوا قسمتي ابري تا ابري در بعدازظهر همراه با رگبار و رعد و برق و گاهي افزايش سرعت وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.
همچنين روز پنج‌شنبه 24 مهر 93 نيز هوا ابري همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه پيش‌بيني مي‌گردد.