سرهنگ قدرت‌الله دالوند رييس پليس آگاهي لرستانرييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان لرستان از دستگيري سارقي که اقدام به سرقت طلاجات دختر خرد‌سال مي‌کرد در شهرستان خرم‌آباد خبر داد‌.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ قدرت‌الله دالوند در تشريح اين خبر افزود‌: در پي شکايت چند تن از شهروندان خرم‌آبادي مبني بر اين که فردي در ساعات خلوت روز با اغفال دختران خرد‌‌سال در معابر عمومي مبادرت به سرقت طلاهاي آنان مي‌کند‌، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت‌.

وي بيان داشت‌: با تحقيقات لازم از مال‌باختگان و کودکان آنان و با استفاده از منابع خبري در نهايت سارق شناسايي و با هماهنگي مرجع قضايي در منزلش دستگير شد.

دالوند گفت‌: متهم در ابتدا منکر سرقت شده اما با مواجه حضوري کودکان لب به اعتراف گشود و بيان کرد در ساعات خلوت روز با دادن تنقلات و اغفال دختران خردسال مبادرت به سرقت طلاهاي آنان مي‌نموده و از محل متواري مي‌شود‌.

اين مقام انتظامي با اشاره به شناسايي مال‌بختگان خاطر‌نشان کرد‌: سارق دستگير شده تا کنون به چند فقره سرقت طلا از دختران خرد‌سال اعتراف کرد و با قرار صادره راهي زندان شد.

دالوند از مردم خواست جهت جلوگيري از اين گونه سرقت‌ها و خطرات احتمالي‌، از آراستن فرزندان خود به طلاهاي در مواقع غيرضروري خودداري و به آنان بياموزند در محل‌هاي خلوت و دور‌افتاده بازي نکنند‌.