انگشتری تنگ حادثه‌ساز شدساعت 25 دقیقه بامداد روز بيست و دوم خردادماه، با مراجعه‌ی حضوری خانمی 25 ساله به همراه خانواده‌اش در واحد امداد و نجات آتش‌نشانی خرم‌آباد مبنی بر گیر کردن حلقه‌ی تیتانیوم در انگشت اشاره دست چپ، ماموران بلافاصله عملیات خارج کردن حلقه را آغاز کردند.

به گزارش يافته، با توجه به این که انگشت دست به علت تنگ بودن حلقه متورم شده بود‌، آتش‌نشانان با دقت و به وسیله دستگاه انگشتر‌بُر حلقه را برش داده و مشکل اين شهروند را حل نمودند.

نجات محبوس در آسانسور

ساعت 12 و نيم شب نيز از طریق تماس تلفنی به مرکز پیام 125 اطلاع داده شد که در ساختمانی واقع در میدان ناصر‌خسرو  خرم‌آباد، شخصی در آسانسور محبوس شده است.

ماموران واحد امداد و نجات بلافاصله به محل اعزام شدند و  ظرف 2 دقیقه به وسیله تجهیزات امدادی درب آسانسور را باز کرده و شخص محبوس شده را از آسانسور خارج کردند.

توصیه کارشناسان آتش‌نشانی در این مواقع، حفظ خونسردی و تماس با شماره تماس 125 است چرا که هوای کافی برای تنفس در درون کابین آسانسور وجود دارد و شخص محبوس شده باید تا رسیدن امدادگران منتظر بماند.

واژگونی تانكر حامل روغن موتور در جاده كمربندي

همچنين ساعت 11 و نيم روز بيست و يكم خردادماه خبر از واژگونی تانکر حامل روغن موتور در جاده کمربندی سه‌راه پارسیلون به مرکز فوریت‌های 125 اعلام شد.

مرکز پیام با دریافت این خبر ماموران ایستگاه امام علی‌(ع) خرم‌آباد را محل حادثه روانه کرد. در این حادثه که تانکر و یک دستگاه وانت واژگون شده بودند‌، راننده‌های هر دو خودرو درون کابین گیر افتاده بودند که ماموران بلافاصله آن‌ها را خارج کرده و برای درمان به بیمارستان انتقال دادند.

اقدامات ایمن‌سازی محل نيز توسط آتش نشانان انجام شد که ابتدا به وسیله جرثقیل خودروها به شانه خاکی راه انتقال داده شدند و سپس سطح جاده که به روغن موتور آغشته شده بود، شست‌وشو داده شد.

آتش نشانان پس از اطمینان از ایمن بودن محل حادثه برای خودروهای عبوری محل را ترک کرده و به ایستگاه بازگشتند.

 

 

منبع: روابط عمومي آتش‌نشاني خرم‌آباد