سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: شنا کردن در دریاچه‌های سطح شهر را ممنوع اعلام کرده‌ایم، اما همچنان عده زیادی برای شنا از این دریاچه‌ها استفاده می‌کنند و به هشدار‌های سازمان آتش‌نشانی توجه نمی‌کنند.
به گزارش روز شنبه یافته، میرزایی مقدم اظهار کرد: چندین روز است که اکیپ‌های اعزامی آنش نشانی به نفرات در حال شنا تذکر می‌دهند که از دریاچه بیرون بیایند، اما راضی نمی‌شوند و ما ناچار می‌شویم با نیروی انتظامی تماس بگیریم.
وی ادامه داد: متأسفانه طی سال‌های گذشته چندین نفر به دلیل شنا در دریاچه‌های کیو و شاپوری غرق شدند و جان خود را از دست دادند. دلیلش هم این است که این افراد بدون هیچ‌گونه مهارتی در فن شنا اقدام به آب تنی می‌کنند، آن هم در نقاط ممنوع هرچقدر هم به آن‌ها هشدار داده می‌شود، اهمیت نمی‌دهند و توجه نمی‌کنند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد گفت: در محل دریاچه‌ها تابلو شنا ممنوع وجود دارد و بنر‌های هشدار دهنده خطرات شنا در دریاچه‌ها و آبگیر‌ها نیز توسط سازمان آتش‌نشانی در این دریاچه‌ها سالانه نصب می‌شود که البته باید خود افراد رعایت کنند.
میرزایی مقدم افزود: متأسفانه جونان بی‌احتیاطی می‌کنند، مهم‌ترین اقدام رعایت کردن خود جوانان است، تفریح سالم داشته باشند و اگر می‌خواهند آب‌تنی کنند به استخر شنا بروند و در محلی که نجات غریق حضور دارد شنا کنند و به هشدار‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی توجه داشته باشند.