یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرهنگ خدامراد كبكي معاون هماهنگ‌كننده نيرو انتظامي لرستان - يافتهمعاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي لرستان با اشاره به كاهش 41 درصدي تصادفات منجر به فوت در طرح نوروزي پليس در استان گفت‌: 299 تيم به صورت پياده و خودرويي مسووليت بر قراري نظم و امنيت ايام نوروز در استان را بر عهده داشتند.

به گزارش يافته به نقل از پايگاه خبري پليس‌، سرهنگ "خدا‌مراد كبكي" با اشاره به اين كه امنيت پايدار‌، تنها با مشارکت مردم تحقق مي‌يابد‌، گفت‌: كاهش وقوع جرايم در راستاي تلاش كاركنان انتظامي استان و رعايت نكات ايمني و حفاظتي از سوي شهروندان حاصل شده است.

وي با اشاره به كاهش 41 درصدي تصادفات منجر به فوت و كاهش 7 در صدي مجروحان درمحورهاي درون‌شهري و برون‌شهري استان افزود‌: با توجه به برآوردهاي انجام شده در خصوص افزايش مسافرت‌هاي نوروزي و حجم ترددها در محورهاي مواصلاتي استان‌، ارتقاء انضباط اجتماعي از شاخصه‌هاي مهم و پويايي بود كه در فرآيند رفتار ترافيكي رانندگان متجلي شد و كاهش 41 درصدي تصافات منجر به فوت مهم‌ترين مولفه اجرايي آن در سطح استان بود.

وي به افزايش 71 در‌صدي گشت‌هاي موتوري در ايام تعطيلات نوروز امسال اشاره كرد و گفت‌: گشت‌هاي پياده نيز با 53 در‌صد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل بر قراري امنيت مسافران نوروزي را بر عهده داشته‌اند.

وي در ادامه از کاهش 36 درصدي وقوع سرقت دراين ايام خبرداد و گفت‌: براساس آمارهاي موجود 11 درصد افزايش كشفيات انواع سرقت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشته‌ايم.

اين مقام انتظامي با اشاره به رعايت حقوق شهروندي‌، اظهار داشت‌‌: همه ما موظفيم با رعايت آيتم‌هايي که متضمن حقوق شهروندي است اعتماد عمومي را جلب کنيم و اين مهم ميسر نمي‌شود مگر آن که محيطي توام با آرامش در جامعه ايجاد و ضمن برقراري امنيت اجتماعي‌، قانونمندي و قانون‌مداري را نهادينه کنيم.

معاون هماهنگ كننده استان افزود‌: تلاش بي‌وقفه و هوشياري واحدهاي گشت در طول شبانه‌روز‌، امنيت خوبي را براي مسافران و شهروندان فراهم کرده بود و در کنار آن حضور گسترده پليس در معابر پر تردد و نگاه پيشگيري اجتماعي با توزيع بسته‌هاي آموزشي موجب شده تا شهروندان همکاري بسيار تنگاتنگي با پليس داشته و رعايت مقررات را سر‌لوحه کار خود قرار دهند و اين امر كاهش جرايم را به صورت چشم‌‌گير به دنبال داشته است‌.

كبكي تصريح كرد: امنيت مهم‌ترين شاخص دو زير ساخت اقتصاد و فرهنگ است و اين هم زماني اجرايي مي‌گردد که با بسيج همه امکانات براي ارائه خدمات به مردم به ويژه مسافران عزيز صورت گيرد.

وي مشاركت و همراهى مردم در حوزه‌هاى مختلف فعاليت پليسى را نخستين گام در تحقق اهداف و چشم انداز خدمات‌رساني مطلوب برشمرد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا