رئیس پلیس‌راه لرستان گفت: به دلیل افزایش قیمت عوارض آزادراه خرم‌آباد پل زال استفاده رانندگان بسیار کم شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سرهنگ مرتضی چغلوند صبح امروز در کارگروه ایمنی جاده‌ها که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: جاده خرم‌آباد_ پل‌دختر استفاده به خاطر کم‌عرض بودن جاده، رخ‌به‌رخ بودن جریان ترافیک، تداخل خودروهای سنگین و سبک، دوشادوش و هم‌جهت بودن با رودخانه کشکان، آلودگی رودخانه که تانکرها واژگون می‌شدند و خطرات زیست‌محیطی داشت مردم از این موارد ابراز نگرانی نموده و مردم آزادراه را برای تردد استفاده می‌کردند.
وی تصریح کرد: حال اگر هزینه این آزادراه بالا برود قطعاً به همان وضعیت گذشته بازمی‌گردیم و مردم محور خرم‌آباد پل‌دختر را برای تردد استفاده می‌کنند.
رئیس پلیس‌راه لرستان اظهار داشت: لرستان هیچ نفعی از آزادراه نبرده است و در حال برگشت به وضع قبلی هستیم.
سرهنگ چغلوند افزود: ترافیک از ویسیان، معمولان و پل‌دختر رد شده و برخی از ساعات شهر پل‌دختر را هم دچار ترافیک سنگین کرده است و برای شهروندان نگرانی به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه ترددها در محور خرم‌آباد_پل‌دختر افزایش پیداکرده، افزود: محور زانوگه در ساعات بعدازظهر، به حدی ترافیک دارد که هرکسی جرات رانندگی در آن را ندارد و همه خودروها عمدتاً کامیون هستند که از آزادراه تردد نمی‌کنند.
رئیس پلیس‌راه لرستان تصریح کرد: تصادفات محور آزادراه در حال افزایش است.
سرهنگ چغلوند گفت: با افزایش عوارض آزادراه، خدمات‌دهی هم استاندارد نیست و ایستگاه و خودرو آتش‌نشانی، روشنایی کافی در شب و علائم آگاه‌سازی برای نیوجرسی‌ها وجود ندارد.
وی افزود: به‌محض اینکه بارندگی می‌شوند با توجه به اینکه تونل‌ها تهویه دود ندارد و کامیون‌ها آب را وارد تونل می‌کنند لذا تصادف زنجیره‌ای به وجود می‌آید و جاده مثل صابون می‌شود که بسیار خطرناک است.
رئیس پلیس‌راه لرستان عنوان کرد: انتظار داریم مسئولین آزادراه خدماتشان را افزایش دهند.

مصطفی باقری/ یافته