پدر بلوط لرستان گفت: روز چهارشنبه بخشی زیادی از مراتع و درختان بام خرم‌آباد در آتش سوخت.
"مظفر افشار" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری یافته گفت: عصر روز چهارشنبه 30 تیرماه بخش زیادی از مراتع و درختان بام خرم‌آباد در آتش بخشی از بام خرم‌آباد در آتش بی‌مبالاتی سوخت/ آتش‌نشانی کوتاهی کردبی‌مبالاتی‌ها سوخت.
وی عامل انسانی را علت وقوع آتش دانست و افزود: این آتش که حدود 2 ساعت به طول انجامید، از پشت مهمان‌سرای شهرداری آغاز و به‌ سرعت به محدوده پرچم رسید و متأسفانه حدود 6 هکتار از مراتع و نهال‌ها را از بین برد.
پدر بلوط لرستان با انتقاد از عملکرد آتش‌نشانی خرم‌آباد گفت: فاصله محل آغاز آتش‌سوزی تا يكي از ایستگاه‌هاي آتش‌نشانی کمتر از 200 متر فاصله دارد و اگر عوامل آتش‌نشانی در اولین تماس‌ها و به‌ موقع در عرصه بام حضور می‌یافتند شاید خسارت کمتری به مراتع وارد می‌شد.
افشار افزود: منکر زحمات عوامل شهرداری و آتش‌نشانی نیستیم، اما ماشین‌های آتش‌نشانی بسیار دیر در محل حاضر شدند و وقتی هم  آمدند از پایین شروع به آب‌پاشی کردند که عملاً سودی نداشت و حکایت نوشداروی بعد مرگ سهراب بود.
اين فعال محيط زيست خاطرنشان كرد: باید ماشین‌ها در بخش بالایی بام قرار می‌گرفتند که متأسفانه در اين خصوص کوتاهی کردند.
وی یکی از راه‌های نجات مراتع و به‌خصوص بام از خطر گسترش آتش‌سوزی را، ایجاد آتش‌بر توسط مسؤولین و متولیان دانست و افزود: به نظر می‌رسد هنوز آمادگی لازم جهت مهار آتش‌سوزی‌های بزرگ‌تر در نهادهای مربوطه وجود ندارد و مانورهایی که طی ایام اخیر توسط این نهادها برگزار شده، نتیجه لازم را در پی نداشته است، زیرا این اتفاق در داخل شهر و در فاصله 200 متری عوامل امدادی رخ داد و نباید آتش به این سرعت، گسترش می‌یافت.
پدر بلوط در پایان تأکید کرد: میزان خسارت به ریشه نهال‌ها مشخص نیست و باید منتظر لطف خدا بود و چشم به روزهای آتی دوخت، شاید این نهال‌ها دوباره جوانه بزند.
خبر: عبدالرضا قاسمی