یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محسن بهاروند سفیر جدید ایران در لندن برای ارائه استوارنامه به ملکه انگلیس در کاخ باکینگهام حضور یافت.
به گزارش یافته، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس که روز یکشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۰ برای تصدی این سمت وارد لندن شد، امروز سه شنبه ۱۵ تیر ماه با حضور در کاخ باکینگهام استوارنامه خود را به رئیس دولت این کشور، ملکه الیزابت دوم تسلیم کرد.
شایان ذکر است 11 تیرماه  و از سوی «محمدجواد ظریف»، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه به عنوان سفیر ایران در انگلیس معرفی شد.
پیش از وی «حمید بعید‌ی‌نژاد» این مسوولیت را بر عهده داشت.
 


سوابق محشن بهاروند
بهاروند پیش از این عهده‌دار معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بود. محسن بهاروند متولد سال ۱۳۴۵، ۲۷ سال پیش کار خود را به عنوان کارشناس اداره دعاوی و حقوق بین‌الملل خصوصی در وزارت امور خارجه آغاز کرد و سمت‌های مختلفی را تا سطح معاون وزیر امور خارجه بر عهده گرفت.
بهاروند در خرم‌آباد به دنیا آمد؛ وی مقطع دبیرستان را در خرم‌آباد طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفت و موفق شد در دانشکده روابط بین‌الملل با مدرک کارشناسی و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌ی حقوق بین‌الملل، گرایش «حقوق بشر» با مدرک کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده و در وزارت امور خارجه مشغول به کار شود.
بهاروند مدتی نیز در دانشگاه ژنو سوئیس در رشته‌ حقوق و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شد که به علت مشغله کاری از ادامه تحصیل انصراف داد. از سوابق بهاروند می‌توان به رئیس اداره حقوقی و معاونت اداره کل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه اشاره کرد که در طول حضورش در آمریکای لاتین با «مارادونا» اسطوره فوتبال جهان دیدار کرد که در این دیدار، مارادونا با حضور در سفارت ایران در بوینس‌آیرس، پیراهن شماره ۱۰ خود را در مراسمی رسمی تحویل وی داد تا به مردم ایران هدیه کند.
وی همچنین به‌عنوان سفیر ایران در آرژانتین برای حل‌وفصل اختلاف دو کشور در مورد پرونده انفجار مرکز یهودیان آن کشور اعزام شد که حاصل این مأموریت امضای یادداشت تفاهم بین ایران و آرژانتین برای حل اختلاف شد. این یادداشت تفاهم در سال ۲۰۱۳ بین علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه آرژانتین در آدیس‌آبابا پس از مذاکرات طولانی و فشرده امضا شد؛ پس از بازگشت از این مأموریت بود که وی به سمت معاون بخش آمریکای لاتین وزارت امور خارجه منصوب شد و پس از مدتی بهاروند به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به‌صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردند، برگزیده شد. این کار از اواسط سال ۱۳۹۰ شروع و تا روی کار آمدن دولت جدید ادامه داشت و حل‌وفصل مسئله هسته‌ای در آن زمان شکل گرفت تا ادامه کار به دولت فعلی محول شد.
این دیپلمات لرستانی معاون دبیرکل سازمان حقوقی مشورتی آسیا و آفریقا آآلکو (آلکو) AALCO را نیز در کارنامه دارد. از بهاروند مقالات متعددی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده و کتابی نیز با نام «ایرانیان عامل جنایت یا قربانیان جنایت» در رابطه با انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس در ۴۰۰ صفحه و به زبان اسپانیایی در آرژانتین منتشر کرد، وی در این کتاب حقایق شگفت‌انگیزی از فعالیت صهیونیست‌ها و گروه‌های فشار برای اتهام زدن علیه کشورمان در مجامع بین‌المللی را بازگو می‌کند.
او در بهمن سال ۱۳۹۸ با حکم محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، به سمت «معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه» منصوب شد و تاکنون معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه بوده است.





عکس و فیلم از خبرگزاری فارس


 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا