یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از اصول اولیه حقوق شهروندی آرامش و آسایش شهروندان است.

این اصول ممکن است با هر اقدامی از بین برود. به‌طور مثال حضور متکدیان در سطح شهر موجب از بین رفتن آرامش جامعه می‌شود و همچنین یاس و ناامیدی را بر آن می‌افزاید و یا اقدامات ناهنجار دیگری که هر کدام آثار و تبعات منفی برای شهروندان دارد از جمله نازیبایی شهر که حاصل انواع اعلامیه، دیوارنویسی و یا نصب بنر در جای‌جای شهر است.
اما گزارش ما در خصوص بنرهایی است که گاه به‌صورت نامتعارف و صرفا" برای عرض تبریک، پاچه‌خواری و یا انتصاب مدیران نصب می‌شود.
از جهتی می‌توان حدس زد که اقوام و بستگان مدیر منصوب‌شده برای عرض تبریک اقدام به نصب بنر می‌نمایند؛ شاید هم عده‌ای چاپلوس برای رسیدن به مقاصد خود دست به این کار می‌زنند که بعداً چنانچه درخواست نامتعارفی داشتند، مدیر مربوطه هم نمک‌گیر شده و زیرسبیلی رد کند.
یا این که برخی از این بنرها از سوی همان مدیر منصوب ‌شده ، تهیه و نصب گردد تا در جامعه مطرح شود و بیشتر به چشم بیاید!
آش آن جا شورتر می‌شود که بعضاً در ذیل این بنرها اسم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، هنرمندان، مهندسین، اهالی محله فلان منطقه، اهالی شمال شهر، اهالی جنوب شهر و... را جهت کسب اعتبار بیشتر پایین بنرها منتشر می‌کنند.
شک نکنید که برخی از این افراد گاه کم‌کار و تبلیغات‌چی نه‌تنها کاری برای مردم نمی‌کنند بلکه با رفتارشان موجب تضییع حقوق شهروندی می‌شوند.
البته ممکن است واقعاً مدیرانی نیز لایق تقدیر و تشکر باشند که بی‌شک جای آن‌ها در دل آدم‌هاست و نه دیوارهای شهر.
زشت و زیبای این موضوع را با شهروندان خرم‌آبادی مطرح کردیم که شنیدن پیام آن‌ها خالی از لطف نیست!


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا