یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بالی جزیره‌ای استوایی است که آب و هوای بسیار گرمی دارد. بنابراین زمانی که به بالی سفر می‌کنید باید لباس مناسبی داشته باشید که شما را از گرما حفظ کند. بنابراین انتظار این را داشته باشید که وقتی وارد بالی می‌شوید با آفتابی سوزان، هوایی گرم، جنگل‌های انبوه و قله‌های آتشفشانی روبرو شوید. مطابق هدفی که برای شرکت در تور بالی دارید باید آماده باشید که لوازم مورد نیاز خود را همراه ببرید. زیرا در بالی باید لایه لایه لباس پوشید.
بالی همواره درهای خود را بر روی بیشتر از ۴میلیون توریست گشوده است. در بالی آداب و رسوم سختی حاکم است اما این آداب بر مهمان نوازی آنها سایه نیفکنده است. اما باید مواظب باشید که در هنگام بازدید از اماکن مذهبی این کشور، قوانین آنها را در پوشش، رعایت کنید.  در زمانی که هوا گرم است می‌توانید به کوهستان بروید تا از هوای بهتری برخوردار شوید اما اگر دوست داشته باشید در هوای گرم به ساحل بروید برنامه فرق دارد. باید در نحوه لباس پوشیدنتان دقت کنید. ما شما را راهنمایی می‌کنیم که در بالی چگونه لباس بپوشید و از ماجراجویی لذت ببرید.
 
فصل خشک و بارانی در بالی
بالی از خط استوا کمی پایین‌تر است. آب و هوای این شهر در تمام طول سال، گرم و مرطوب است. با این حال سواحل جنوبی بالی خشک‌ترند. اما می‌توان گفت در بالی دو فصل بارانی و خشک وجود دارد. فصل بارانی بالی از اکتبر شروع می‌شود و در اواسط مارس پایان می‌پذیرد. با این حال در این مواقع در مرزهای داخلی بالی و در جاهایی مثل ابود، کوهستان‌های کینتامانی و بدوگول هوا بسیار سرد است. در مورد دره گلها ارمنستان بیشتر بخوانید.
در سواحل بالی تقریبا هر روز، شاهد باد شدید و رگبار هستیم. این شرایط معمولا در بعد از ظهر اتفاق می‌افتد. این بستگی دارد که شما چه زمانی از جزیره بالی دیدن کنید. اگر در فصول بارانی از بالی دیدن می‌کنید باید چندین لباس بپوشید. پانچوی بارانی مهمترین لباسی است که باید در این مواقع بپوشید. زمانی که در اواسط مارس فصل بارانی تمام شد، آسمان صاف می‌شود. خورشید بالا می‌آید و هوا گرم می‌شود. در این مواقع هوا در ارتفاعات بسیار عالی است. اگر در این مواقع سوار بر موتور باشید هوا سردتر به نظر می‌رسد. برای اینکه از هوای گرم بالی لذت ببرید باید لباس کتانی و نازک بپوشید.
سواحل جنوبی بالی
به گزارش سایت پگاچین ، کوتا، کانگو، بوکیت، سمینیاک، اولواتو و پنینسولا جزو سواحل جنوبی بالی هستند. این مکان‌ها به دلیل وجود سرگرمی‌هایی چون موج‌سواری و کلاب‌هایش از مقاصد محبوب جزیره بالی محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید این مکان‌های جذاب را در تور بالی ببینید و لذت ببرید باید لباس ساده بپوشید. این لباس‌ها شامل شلوارک، رکابی یا تی‌شرت برای آقایان و پیراهن‌های چین‌دار یا تاپ و شلوارک جین برا خانم‌ها می‌شود. برای رفتن به بالی حتما با خود لباس شنا ببرید. در صورت موج سواری، باید لباسی بپوشید که آفتاب بدنتان را نسوزاند. همراه داشتن کلاه و لباس کتانی نازک برای حضور در سواحل بالی لازم است.
کوهستان‌های شمال
ابود، مانداک و کینتامانی کوهستان‌های شمال بالی را تشکیل می‌دهند. این مکان ها برای علاقمندان به طبیعت و جنگل نمادی از بهشت است. هوای این مناطق استوایی و گرم است و تمام روز در آنجا آفتاب به شما می‌تابد. با این حال هوا زیاد در این مناطق گرم نیست. اگر قصد موتورسواری در شب در این مکان‌های کوهستانی را داشته باشید، یک بلوز و یک شال سنتی شما را کفایت می‌کند. برای رفتن به قله‌های آتشفشانی بالی هم کفش‌های کتانی یا کفش کوهنوردی لازم دارید. برای آب و هوای مرطوب، داشتن کت و لباس گرم بد نیست. شما باید برای راهنمایی‌های ما، شکرگزار باشید. 
 
آداب و رسوم معابد
به گزارش سایت رپورتاژ خبری ساعت 24 ، برای بازدید از معابد و اماکن مذهبی بالی باید رفتاری مانند اهالی بالی پیش بگیرید و آداب آنها را رعایت کنید. شما در این مواقع باید لباسی بپوشید که شانه‌ها و بازروهای شما را بپوشاند. مردان و زنان باید سارونگ بپوشند. اگر خانم هستید و می‌خواهید در مراسم شرکت کنید باید لباس سنتی کبایا را بپوشید. این لباس یک بلوز کتانی زیبا و گلدوزی شده است که روی یک کین پوشیده می‌شود. این لباس کمربند نیز دارد که باید بسته شود. برای شرکت در این مراسم باید موهایتان را ببندید و سپس بروید.
اگر مرد هستید و قصد شرکت در مراسم مذهبی را دارید باید کین‌هایی با رنگ قهوه‌ای یا سیاه بپوشید. این لباس کمربندی دارد که باید آن را دور کمرتان ببندید. پیراهن ساده روی این لباس می‌تواند روپوش شما تلقی شود. روسری سنتی اودنگ که مخصوص مردان در این مراسم است، را فراموش نکنید که دور سرتان ببندید.
موتورسواری در جزیره بالی
رانندگی در اطراف تور بالی ، مردم محلی را نشان می‌دهد که با لباس‌هایی که از ژاکت و شلوار بلند هستند در اطراف بالی موتورسواری می‌کنند. شاید از خودتان بپرسید  در این هوای گرم چرا اینطور لباس پوشیده‌اند؟ بهتر است بدانید این نوع لباس برای حفاظت در مقابل نور آفتاب و جلوگیری از آفتاب سوختگی است. شما می‌توانید از آنها یاد بگیرید. پوشیدن کلاه ایمنی برای سوار شدن بر موتور هم لازم است. برای رانندگی در یک خیابان شلوغ بهتر است، تی‌شرت آستین بلند و کفش کتانی بپوشید. برای اینکه گرد و خاک وارد دهانتان نشود می توانید شال یا لباسی دور دهانتان بپیچید و محتاطانه رانندگی کنید. در تور بالی شما می‌توانید موتوری کرایه کنید و از موتورسواری در بالی لذت ببرید.
 

بازگشت به بالا