یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کشور چین به عنوان سرزمین شگفتی ها شناخته شده است. سرزمینی با شکوه و بزرگ که فرهنگ های رنگارنگ در قسمت های گوناگون آن به چشم می خورد. از میان دیدنی های مشهور کشور چین، معبد بهشت پکن از محبوبیت بسیاری برخوردار است چرا که به غیر از معماری ویژه آن، نخستین معبد چوبی بنا شده در شهر پکن به شمار می رود. معبد بهشت پکن در جنوبی ترین قسمت شهر پکن بنا شده است و به معبد آسمانی هم مشهور است. با ما همراه باشید تا مختصری از ویژگی های این معبد دیدنی برای شما شرح دهیم.
معبد بهشت و زیبایی های آن
به ناحیه دونگچنگ درمیدان تیانتان با تور لحظه آخری که سفر کنید، معبد باشکوهی را مشاهده خواهید کرد که در نگاه نخست چشم هر بیننده ای را محو زیبایی های خود می کند. معبدی که در سال ۱۴۲۰ در دوران سلسله مینگ بنا شده است. این معبد مکانی برای عبادت و قربانی دادن در راه خدا بوده. مساحت معبد بهشت، ۲۷۰۰۰۰۰  متر مربع تخمین زده شده است و همین موضوع سبب شده تا معبد بهشت به یکی از بزرگترین معابد چینی مبدل شود و امروزه توریست ها و گردشگران بسیارزیادی را به سمت خود جلب کند.
به گزارش سفر باتو ، معبدهای چینی با معماری چینی بنا شده اند و معبد بهشت پکن نیز از این قاعده مستثنا نیست. این معبد که در درون خود، رازها و افسانه های بسیار جالبی را نهفته است، گوشه ای از فرهنگ کشور چین را به نمایش می گذارد. معماری این بنای دیدنی، معبد بهشت پکن را قسمتی از میراث جهانی یونسکو قرار داده است. کل ساختار این معبد از جنس چوب است و باید اقرار کنیم که در نمای استادانه آن هیچ جای سخنی باقی نخواهد ماند. معبد بهشت پکن یکی از شاهکارهای چوبی دنیا به حساب می آید. نکته جالب این است که در کار ساخت این معبد هیچ میخی به کار گرفته نشده و کل بنا از چوب درست شده است. از زیبایی های این معبد، محوطه سر سبز و بسیار بزرگی است که با صد هزار درخت، آذین بسته شده است. ۹ سر اژدها در این معبد ، از زیبایی های دیگر آن به حساب می آید که به درستی چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب خواهد کرد. عدد ۹ برای چینی ها عدد بسیار مقدسی به شمار می رود. آن ها عقیده دارند که عدد ۹ نشانه ای از آسمان ها است به همین جهت در ساختار این معبد، بسیاری از سازه های خود را بر پایه عدد ۹ بنا کرده اند. پله ها، نرده ها و قطعه های میان آن، جملگی با عدد ۹ در ۹ نصب شده است.
انعکاس صدا در معبد بهشت پکن
معبد بهشت پکن با این که در مواردی بسیار به معبد حقیقت پاتایا شبیه است ولی خصوصیات منحصر به فرد و جالبی دارد که چشمان شما را از تعجب گرد خواهد کرد. در ۵۰۰ سال قبل که علمی از امواج مطرح نشده بود، سازندگان معبد، شگفتی خلق کردند و دیوار انعکاس را در معبد بهشت ساختند. چنانچه دو نفر در دو سوی دیواری بایستند، به راحتی می توانند صدای همدیگر را بشنوند به صورتی که انگار دیواری در بین آن ها وجود ندارد. به صورت معمول قسمت انعکاس صدای معبد بهشت، شلوغ ترین قسمت این مکان است. پدیده جالب دیگری که در این معبد وجود دارد، وجود سه سنگ انعکاس است. چنانچه بر روی سنگ نخست بایستید، یک بار صدای شما بازتاب پیدا می کند و اگر بر روی سنگ دوم و سوم بایستید، دو و سه بار صدای شما انعکاس پیدا خواهد کرد.
نمای معبد بهشت پکن
در نمای معبد بهشت، 3 دایره متحد المرکز را می بینید که هر کدام قسمتی از تالار را تشکیل داده اند. تالار دعای برداشت محصول، تالار گنبد آسمان و محرابی مدور، نام این سه دایره متحد المرکز است. در این تالارها امپراطوران سلسله های مینگ و چینگ، مراسم های عبادی و قربانی کردن را صورت می دادند.
معبد بهشت بزرگتر از شهر ممنوعه
شهر ممنوعه قسمتی از کشورچین به شمار می رود که در روزگاری محل اسکان پادشاهان و امپراطوران چینی بوده است. این شهر با تالارها و قصرهای زیبای خود، یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور چین به حساب می آید که در صدر محبوبیت جاذبه های آن قرار گرفته است. به عقیده پادشاهان این کشور، شهر ممنوعه باید کوچکتر از معبد بهشت باشد زیرا معبد بهشت را اقامتگاه خدا می دانستند. امپراطوران مینگ و کونینگ، خود را تیان زی که به معنی پسر بهشت است،می نامیدند و معتقد بودند که معبد بهشت باید از هر اقامتگاه دیگری بزرگتر باشد.
عکاسی با چترهای سر طلایی معبد بهشت
یکی از موضوعات جالب این معبد، وجود چترهایی است که با سر طلایی رنگ خود را نشان می دهند. این چترها سوژه ای داغ برای عکاسان علاقمند خواهد بود. حتما قبل از وارد شدن به معبد، از صاحبان معبد برای عکسبرداری اجازه بگیرید.
 
 

بازگشت به بالا