یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

غار نمکدان قشم
غار نمکدان قشم نمونه شگفت انگیز و بسیار کمیاب است که بزرگترین غار نمکی دنیا نیز تبدیل شده است. با قدم نهادن در این غار شاهد مناظری بسیار حیرن آور خواهید شد . در سراسر سقف این غار قندیل‌های نمکی آویزان هستند و در کف آن نیز جریان نمکی به راه افتاده است . غار نمکدان در جنوب غربی جزیره قشم قرار دارد و برای رسیدن به آن می بایست مسیری نود کیلومتری را از شهر قشم بپیمایید.  گفتنی برای بازدید از این مکان لازم است لباس و کفش راحت بپوشیده و چراغ قوه نیز همراه داشته باشید.
سد گوران قشم
روستای گوران یکی از مکان های دیدنی در این جزیره در سفر با تور زمینی قشم است که در غرب آن واقع شده ، و با بازدید  از آن با مردم بومی و مهمان نواز و همچنین شیوه زندگی آنان آشنا خواهید شد . گفته می شود در گذشته این روستا به زرتشتیان تعلق داشته و به همین خاطر نام آن به گبران و بعدها گوران تبدیل شد.
پی از بازدید از این روستای زیبا میتوانید از سد گوران که بازمانده ای از دوران هخامنشیان و ساسانیان است دیدن نمایید .
 
دره تندیس های قشم
دره تندیس ها یکی دیگر از شگفتی های جزیره قشم است که  دارای شباهتهای بسیاری به دره ستارگان است . با قدم نهاندن به این منطقه شاهد صخره هایی با اشکال عجیب و قریب خواهید بود . این کوه‌ها و صخره‌ها با گذشت میلیون ها سال و در اثر فرسایش خاک پدید آمده اند . با گشت و گذار در طول این دره سنگواره هایی از صدف‌ها و ابزیان را خواهید دید که دلالت بر پیشروی آب دریا تا این نقطه را دارد .
جزیره زیبای هرمز
پس از بازدید از دیدنی های قشم بد نیست سری هم به جزیره زیبای هرمز بزنید که با وجود مناظر زیبا و بکر تا حدودی از نظر ها دور مانده است. برای بازدید از هرمز کافیست در تورهای گشت در  هرمز ثبت نام کنید و با قایق راهی این منطقه دیدنی شوید. تورها یا گشت‌ های هرمز هر روز صبح زود در ورودی هتل های قشم منتظر مسافران خواهند بود و آنها را به اسکله برده و سپس با قایق‌های بزرگ راهی این جزیره می گردند . در این جزیره جاذبه های دیدنی فراوانی در انتظار شماست که در ادامه این مقاله به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت:
دره مجسمه ها
 
یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی در قشم و هرمز، دره با شکوه مجسمه ها است و برای رسیدن به آن مبی بایست بخشی از راه را به صورت پیاده طی نمایید. در طول این مسیر با صخره هایی که اشکال عجیب و وهم آلود دارند برخورد خواهید نمود . پس از صعود به ارتفاعات شاهد مناظری خیره کننده از سنگها و دریا خواهید بود و این مکان یکی از بهترین مکانها برای ثبت عکسهای رویایی خواهد بود.
دره سکوت
برای رسیدن به دره سکوت نیز می بایست بخشی از راه پیاده طی نمایید و در طول این مسیر شاهد مناظری زیبا خواهید بود . جالب است بدانید خاک این جزیره سرخ رنگ است و این دره نیز تماما سرخ است  و دورتا دور این دره توسط صخره‌های نمکی و دره‌های بلوری احاطه شده است.
وجود این صخره‌ها سبب شده که هیچ صدایی به داخل این دره راه پیدا نکند .و با کمی سکوت آرامش محض را تجربه خواهید کرد.
 
قلعه پرتغالی ها
ساخت قلعه پرتغالی ها که اکنون به جز ویرانه ای چیزی از آن باقی نمانده به زمان حضور پرتغالی ها و اشغال این جزیره توسط آنان بر می‌گردد . برای ساخت این قلعه از همین خاک قرمز رنگ جزیره استفاده شده و معماری آن به سبک معماری ایرانیان شباهت دارد.
با ورود به این مکان از انبار تسلیحات، آب انبار و ... دیدن خواهید نمود.
فرش خاکی هرمز
برای تماشای فرش خاکی هرمز که هر ساله در نیمه دوم سال بر روی سواحل هرمز پهن می گردد تعلل نکنید زیرا در صورت بارش باران خراب خواهد شد.  سالانه پنجاه نفر در طراحی و پهن نمودن آن نقش دارند و برای آماده سازی آن از خاک‌های رنگی همین جزیره استفاده می شود.
این فرش خاکی هزار و سیصد مترمربع مساحت دارد و در طراحی آن از دوازده رنگ استفاده می گردد . گفته میشود این فرش بزرگترین فرش خاکی جهان است.
دیدنی های جزیره هنگام
به گزاش سفر باتو ، جزیره زیبای هنگام یکی دیگر از جزایر اطراف ‌قشم است که برای بازدید از  آن میتوانید با کرایه قایق‌های موتوری راهی این منطقه شوید. در طول این مسیر اگر خوش شانس باشید با مناظری زیبا از شنای دلفین‌ها روبرو خواهید شد که از سر از آب دریا بیرون می آورند و بازی می کنند. گفتنی است جزیره هنگام دارای سواحل نقره ای است که در زیر نور آفتاب می درخشند و علت آن نیز وجود سرب در شنهای این منطقه است .
هنگام گشت و گذار در این جزیره زیبا و بکر سری هم به بازارچه های کوچک آن بزنید و از صنایع دستی که توسط بومیان با سلیقه آماده شده دیدن کنید . این مکان شاید بهترین نقطه برای خرید سوغاتی و معاشرت با بومیان خوشروی آن باشد.
 
 

بازگشت به بالا