یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بسیاری از هنرمندان لرستانی برای مردم این دیار شناخته شده نیستند. به‌ویژه آن‌هایی که این روزها در شهرهایی مانند تهران و یا حتی خارج از کشور برای قوم لر و سرزمین لرستان افتخارآفرینی می‌کنند. در این میان هنرمندانی از لرستان در زمینه موسیقی مشغول به فعالیت هستند که از زمره برترین هنرمندان کشورمان و شاگرد اساتید مسلم موسیقی ایران بوده‌اند؛ اما همچنان در سرزمین مادری خود آن‌گونه که شایسته است شناخته شده نیستند و لرستانی‌ها کمتر در کنسرت‌ها و برنامه‌های هنری آنان شرکت می‌کند.
این در حالی است که این دسته از هنرمندان با وجود اینکه موسیقی لری را نیز دنبال کرده و سهم بسزایی در معرفی آن به جامعه داشته‌اند، وقتی می‌خواهند سایر انواع موسیقی اصیل ایرانی را ارائه نمایند، مورد بی‌مهری قرار گرفته و عده‌ای نیز، هواداران موسیقی لرستانی را به نخریدن بلیت کنسرت آنان تشویق می‌کنند.
یقیناً لرستان یکی از قطب‌های موسیقی کشور است که اساتید و اسطوره‌های این هنر تأثیرگذار را به جامعه ایران معرفی کرده‌ است. اگر روزی اساتیدی همچون سقایی و سالم و کمالوند و بقیه، بیرق موسیقی محلی لرستان را بر دوش کشیده و آن را به بزرگانی همچون علیپور و رحمانپور و میرزاوند و... تحویل داده‌اند؛ هنرمندانی همچون استاد چکناواریان نیز وجود دارند که با وجود فعالیت در حوزه موسیقی ایرانی، افتخار لر و لرستانی هستند.
گروه موسیقی ترنم مهربانی به سرپرستی و آهنگ‌سازی ساسان بازگیر از گروه‌هایی است که تعدادی از هنرمندان خوش استعداد لرتبار را گرد هم آورده تا قطعات زیبایی از موسیقی اصیل ایرانی را به علاقه‌مندان هنر و موسیقی ایرانی تقدیم نمایند.
کنسرت گروه ترنم مهربانی جمعه دهم آبان‌ماه ساعت 22 در تالار ماه حوزه هنری خرم‌آباد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.




بازگشت به بالا