کتاب  بروجرد از منظری دیگر  نوشته عباس زرین - یافته

کتاب بروجرد از منظری دیگر نوشته عباس زرین منتشر شد.

اطلاعات مفیدی در خصوص محله‌ها و کوچه‌های بروجرد، اماکن و بعضی آداب، کفتر و کفتر بازی در بروجرد، گذراندن اوقات فراغت، بازی‌های بروجرد، قهوه‌خانه‌ها در بروجرد، بیماری‌ها و درمان در بروجرد، درویش‌ها و بعضی چهره‌های متفاوت، پدیده تقسیم آب یا اِو قس، نان و نانوایی در منازل، مشاغلی که دیگر وجود ندارد، مراسم عروسی در بروجرد، خانواده‌های بزرگ در بروجرد، نوعی لوتر در بروجرد، اِو والا و آب‌انبارها، درباره نوازندگان محلی و سخنی چند درباره گور جوییدا، روضه‌خوانی در بروجرد و ... همراه با تعدادی از عکس‌های قدیمی از بروجرد را می‌توانید در این کتاب ملاحظه نمایید.

عباس زرین در قسمتی از پیش‎گفتار کتاب می‌نویسد: من نه مردم‌شناس هستم و نه جامعه‌شناس ... درباره امراء و حکام محلی از دیرباز تا کنون مطالب فراوانی خوانده‌ایم و چهره‌های شاخص نظامی توسط افراد مختلف معرفی‌شده‌اند.

نویسنده اضافه می‌کند: ولی از طبقات معمولی، از توده‌های مردم فرودست و احیاناً پریشان‌روزگار، کسی تابه‌حال به نظر من چیزی ننوشته است.

این کتاب تلاشی است در این راستا و امید می‌رود که موردقبول مردم فرهیخته بروجرد واقع افتد.

کتاب "بروجرد از منظری دیگر" توسط انتشارت فقیهی با همکاری موسسه پژوهش اندیشان کسری با تیراژ 1000 جلد در نوبت چاپ اول (1392) منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ بروجرد قرارگرفته است.

 

فرهاد  داودوندی

 


دیدگاه‌ها  

#1 زهرا نصرالهی 1399-01-04 11:00
از کجا میشه خرید این کتاب رو ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید