یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم چهلمین روز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و یارانش در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، به مناسبت چهلمین روز درگذشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی  و شهید ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی عراق به همراه دیگر یارانش، اجتماع بزرگ «سلیمانی‎ها» عصر امروز یک‎شنبه، بیست و هفتم اسفند با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در خرم‎آباد برگزار شد.
در این مراسم حجت‎الاسلام سید حمید حسینی، مسئول اتحادیه تلویزیون و رادیو کشور عراق به‎عنوان سخنران ویژه حضور داشت.
شفیع شعله کار به‌عنوان مجری برنامه و حاج مهدی ترکاشوند مداح مراسم بودند.
سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی عراق به همراه برخی دیگر از یاران ایرانی و عراقی‌شان سحرگاه جمعه 13 دی‌ماه، در حمله تروریستی نیرو‌های آمریکا در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 


حاج قاسم بیش از 57 تیپ را در عراق سازمان‌دهی کرد
مسئول اتحادیه تلویزیون و رادیو کشور عراق که به‎عنوان سخنران ویژه در مراسم حضور داشت، گفت: زمانی آمریکا به صدام ده‌ها میلیارد داد که به ایران ضربه بزند ولی باگذشت زمان این دزد و شاه‌دزد بودند که با هم درگیر شدند و وقتی آمریکا وارد عراق شد به قصد ایران بود و در اولین فرصت ارتش عراق را منحل کرد و 1450 کیلومتر با ایران هم‌مرز شد و به‌تنهایی در عراق حضور نداشت و با 33 کشور که هرکدام از استان‌های عراق را به یک کشور واگذار کرد.
حجت‌الاسلام سید حمید حسینی افزود: حاج قاسم با این شرایط مبارزه کرد کاری که ما در عراق باورش نداشتیم و عراق خوشحال بود چون صدام سرنگون شده بود ولی نمی‌دانستند که از چاله به چاه افتادند؛ و آن سیاست انگلیسی را اجرا می‌کردند و بین عجم و عرب، سنی و شیعه تفرقه انداختند.
حسینی ادامه داد: حاج قاسم وقتی به عراق آمد نه بودجه داشت و نه امکاناتی و مظلومانه وارد عراق شد. حاج قاسم چون از نیروهای بومی منطقه استفاده کرد امثال ابو مهدی مهندس را پیدا کرد و نگفت این عجم و آن عرب و سنی و شیعه هست. تیپ‌های اهل سنت، شیعه از خود مردم تشکیل داد. بیش از 57 تیپ را در عراق سازمان‌دهی کرد و لذا مدیون ایشان هستیم.
 وی افزود: حاج قاسم وقتی داعش وارد عراق نشده بود از نیروهای خوب عراقی به سوریه بُرد در سوریه جنگیدند؛ و وقتی داعش وارد عراق شد و نقاط مرزی و موصل سقوط کردند این حاج قاسم سلیمانی بود که رسید و نیروها را سازمان‌دهی کرد؛ و قبل از آن مقامات عراقی می‌گفتند که لازم نیست نیروهای عراقی در سوره بجنگند و ایشان بود که آبرو گذاشت؛ و همین آقایانی که اعتراض می‌کردند و می‌گفتند که اول عراق بعد سوریه و گاهی نیز در ایران هم همین را می‌شنوم. مواظب باشید. دشمنان به عراق می‌گویند اول عراق و به سوریه هم می‌گویند اول سوریه و به ایران هم می‌گویند اول ایران، چون می‌دانند با اتحاد نمی‌توانند ما را شکست دهند. آمریکا و چندین کشور اروپایی علیه ما متحد می‌شوند. ولی کشورهای منطقه هریک برای خود باید باشند! ما توانستیم با مصوبه رسمی خواهان خروج نیروهای آمریکایی شویم. این دستاورد فرمانده بزرگ ایرانی که. حیدری و ابوالفضلی بود و مایه افتخار که. با شهادت این سرداران دیگر آمریکایی‌ها جرات ندارند در کوچه های عراق پرسه بزنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید حسینی افزود: ما سه شبانه روز در مقابل سفارت آمریکا داد می زدیم تو موسس داعشی، تو موسس القاعده‌ای و بیرون کردن آمریکا سخت بود؛ و این کرامت شماست و فراموش نخواهیم کرد و ما نمی‌توانستیم و با خون خود و تمام امکانات در اختیار ما گذاشتید و آزادی عمل را در عراق داریم؛ و تا انتقام خون شهدا را از آمریکا نگیریم راحت نخواهیم شد. ما خواستیم انتقام بگیریم و عناصر ما آماده عملیات بودند ولی فرمان از ایران آمد که اول من بزنم. مردیم شریف ایران دوربین‌های ما نشان می دهد که در عین العسد صدها نیرو کشته و زخمی شدند. ضربه انتقامی را باید بگیریم چون مهمان را در خانه ما قطعه قطعه کردند.
وی اظهار داشت: ما در عراق همه چی داریم ولی ولایت فقیه نداریم. اگر ولایت فقیه داشتیم شرایط ما اینطور نمی‌شد. مرجعیت خوبی داریم ولی ولایت فقیه نداریم. این کمبود احساس می‌کنیم. قدر این نعمت را بدانید و مطمئنم که می‌دانید. دعا کنید که ملت عراق ولی فقیه داشته باشد و این درد ماست و دردم را به شما می گویم. من از شما خاضعانه می‌خواهم که ما را یاری کنید؛ و نیاز به پشتیبانی شما داریم.
 
 گزارش و عکس: علی محمدی/یافته
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا