یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته:
باخبرشدم جناب آقای مجید نعمت الهی، نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان الیگودرز در یک فعالیت ورزشی بی‌نظیر زمستانه، به قله هفت هزار و 134 متری لنین واقع در کشور قرقیزستان، صعود کرده است.
این نجاتگر لرستانی یک کار بزرگ انجام داده است؛ اهمیت این اقدام آنجاست که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان (قدمی) گفته است: «لنین از سال۱۹۶۰ آخرین بار توسط تیم شوروی در صعود زمستانه فتح شده و پس از آن تاکنون هیچ شخص و تیم کوهنوردی با شرایط سخت کوهستانی، موفق به صعود و فتح زمستانه در این قله نشده است» (خبرگزاری ایرنا، 30 دی 1402).
همین جمله خودش گویای اهمیت اقدام افتخارآفرین نمت الهی برای لرستان و کشور است که توانسته است پرچم کشور را در این قله به اهتزار درآورد.
به نوبه خودم به عنوان یک شهروند لرستانی، به ایشان و تیم همراه ایشان، تبریک می‌گویم.
جا دارد در اینجا اسمی هم از هیئت کوهنوردی استان لرستان بیاورم که همواره تلاش کرده است در حد توانش، فرهنگ کوهنوردی علمی را در استان تقویت، حمایت و ترویج کند.
اما باید از اینگونه سرمایه‌ها حمایت کرد؛ چند روز پیش هم یک نوجوان بروجردی، محمد بیرانوند موفق شد سهمیه المپیک در رشته اهداف پروازی (تیراندازی) را کسب کرد. این موفقیت ورزشی باعث افتخارآفرینی برای لرستان و کشور است؛ زیرا همه می دانند کسب سهمیه المپیک چقدر سخت است و البته ارزش کار به همین زحمات و سختی‌هاست.
اینگونه اسم‌ها در تاریخ می‌مانند و مایه افتخار ملت هستند؛ به همین علت، بایستی از نظر حقوقی، مادی، شغلی و اداری به صورت کامل و جامع از این نخبگان عرصه ورزشی حمایت بشود.
مجید نعمت الهی و محمد بیرانوند و امثال این نخبگان ورزشی برای استان لرستان و کشور افتخارآفرین هستند و همه‌جانبه بایستی حمایت بشوند.
مهم‌ترین توان و قدرت هر کشوری، نخبگان و سرمایه‌های انسانی آن در زمینه‌های گوناگون هستند؛ نخبگان انسانی در حوزه‌های مختلف، پیشران پیشرفت جامعه هستند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا