یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی:‌ مقام معظم رهبری در دیدار روز شنبه، سوم آبان‌ماه، با مسئولان و اعضای ارشد ستاد مبارزه با کرونای کشور، بر نکات مهمی تأکید کردند از جمله این موضوع که در بحث نظارت و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید از ابراز شورای امنیت کشور و نیروی انتظامی (پلیس)، استفاده شود.
این یک اصل بدیهی و منطقی است که تصمیمات قاطع حاکمیتی از هر نوعی که باشند (در اینجا تمرکز نوشتاری، روی تصمیمات ضدکرونایی است) بدون داشتن ضمانت اجرا در عمل و اقدام، نمی‌توانند به نبرد همه‌جانبه اثرگذار با بیماری خطرناک و واگیردار کرونا (کووید 19) منتهی شوند.
ممکن است بهترین، ایده‌آل‌ترین و مطلوب‌ترین تصمیمات در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شوند ولی در عمل و اجرا، ناکام بمانند.
به همین علت است که استفاده از ظرفیت شورای امنیت کشور، شورای تأمین امنیت استان‌ها، شورای تأمین امنیت شهرستان‌ها، نیروی انتظامی و بسیج، برای نظارت بر اجرای تصمیمات و ضمانت اجرای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، یک موضوع مهم و بلکه استراتژیک در شرایط فعلی است و متأسفانه در وضعیت فعلی، شاهد هستیم که: بیماری فراملی کرونا به صورت افسارگسیخته، در حال جان‌ستاندن شهروندان در کشور ما و بسیاری دیگر از کشورهاست.
ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها، در پذیرش بیماران کرونایی، تکمیل شده است و آمار درگذشتگان روزانه کرونایی در جامعه ما نیز یک آمار نگران‌کننده است (روزانه بیش از 300 شهروند، جانشان را به علت کرونا از دست می‌دهند).
پس وجود چنین شرایط خطرناکی در کشور ما، تصمیمات واحد، یکپارچه، قاطع، حاکمیتی و مستمر همراه با ضمانت اجرای تصمیمات و همکاری همه اجزای سیستم نظام سیاسی را می‌طلبد.
همچنین، این موضوع اهمیت دارد که مدیران هر بخشی و هر اداره، سازمان یا نهادی، این رسالت سنگین را دارند که در حوزه کاری خود، حداکثر کوشش ضدکرونایی را در اجرای دقیق مصوبات و تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا به خرج دهند.
در شرایط فعلی که وضعیت بسیاری از شهرهای کشور از نوع قرمز یا حتی فراقرمز (سیاه) است اهمیت دارد که به صورت منسجم از کادر بهداشت و درمان کشور حمایت همه‌جانبه شده و به طور حتم، در همه تصمیمات و مصوبات، اولویت کلیدی اول، حفظ سلامت جانی شهروندان است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا